17 iul. 2008

Roxana, Andrei si...un vot.

Sunt o devoratoare de presa. Nu de azi, de ieri… Citesc ziare sau ascult la radio de cand ma stiu…Niciun nume romanesc consacrat in presa din Romania sau din strainatate nu cred ca mi-e necunoscut.
In afara de asta am avut mereu prieteni ziaristi. Sau din lumea literelor, in general…
Faptul ca eu insami nu m-am facut ziarist are o singura explicatie: am o profesie la fel de frumoasa, sau poate chiar mai frumoasa.. Altfel, scrisul si cititul ar fi fost cea mai mare pasiune.

Am urmarit cu placere si interes destinele unor scriitori si ziaristi pe care i-am remarcat in diferite etape ale evolutiei lor in presa. Pe doi dintre ei ii numesc acum: Roxana Iordache si Andrei Badin. De ce ii numesc pe ei? Poate pentru ca sunt mai aproape de varsta mea, poate pentru ca prin ceea ce scriu sunt mai aproape de crezurile si idealurile mele, poate pentru ca pe vremea cand ei erau aproape copii, in orice caz foarte tineri, ca si mine, ii consideram ca avand un curaj nebun scriind articolele pe care le scriau in “Romania Libera” la inceputului anilor ’90. Ani mizerabili. Ani impregnati de fesenism. Injositi de mineriade. Despre care imi amintesc pe de-o parte cu scarba, pe de alta cu nostalgie…Amandoi fac parte din grupul ziaristilor incomozi pentru orice regim. Si imi doresc sa ramana asa. Niste flacari arzande. Orgoliosi si incapatanati. Naravasi. Liberi. Ambitiosi. Adevarati profesionisti. Articolele Roxanei te faceau sa auzi biciurile pe langa urechile politicienilor. Taiau in carne vie. Ale lui Andrei sfredeleau spre zona intunecata a dedesubturilor comunismului, acolo de unde mizeria, scoasa la suprafata, erupe intr-o lava rosie, mucilaginoasa. Persecutati, amenintati, injurati pe de-o parte de forte ale raului sau iubiti pe de alta de mii de cititori, au mers mai departe amandoi; pentru idealurile lor, pentru familiile lor (de asemenea in trecut persecutate), pentru noi…
Amandoi au azi bloguri. Propriile lor ziare. Propriile lor redactii. Unde sunt liberi sa scrie ce vor si cand vor. Aici Roxana. Aici Andrei.

De neinteles, Andrei ne propune un vot. Se gandeste sa inchida blogul. Poate e obosit? Poate e prea scarbit? Poate e mai mult de atat si mai grav? Cu siguranta insa are nevoie de acest vot, altfel nu l-ar fi propus. Si de noi, cititorii lui.
I-am citit blogul inca de la primele postari. Aproape zilnic. Acopera o nisa pe care cred ca e singurul sau oricum printre putinele bloguri cu unic administrator si unic autor. E specializat pe fosta securitate, serviciile secrete foste si actuale, romane sau straine, stiri de la Europa Libera sau de la BBC, pe capitolul disidenti si diaspora, stiri despre Casa Regala, Religie sau comentarii de valoare din presa straina. Ofera des stiri in exclusivitate in special din dedesubturile politicii pe care presa romana le preia ceva mai tarziu. De asemenea prezinta scrisori deschise, apeluri, interviuri de la sau cu diverse personalitati de valoare. E un loc de intalnire pentru romanii din diaspora cu cei lasati aici, fosti colegi, prieteni…In fine, poate e mai mult de-atat dar asa m-am priceput sa-l analizez.
Intrati, votati, cititi din urma, salvati articole…Existenta lui badin.ro sta sub semnul intrebarii.

PS-Acelora, cu siguranta foarte putini, care se vor intreba ce rost au cele scrise mai sus, le spun si ii rog sa inteleaga atat: ca uneori, cei care scriu, au nevoie de feed-back-uri de la noi, cititorii, asa cum muzicianul se hraneste din aplauzele publicului. Nu va fie teama sa le oferiti daca simtiti nevoia. Pozitive sau negative. Dar civilizate si argumentate. Nu este pentru prima oara cand ofer un feed-back. Am mai scris cu drag si placere remarcand articole excelente ale lui Andrei Plesu sau Petru Clej, amintindu-mi de Paler sau de Monica Lovinescu…



PPS-O piesa care, din punctul meu de vedere, ii descrie in versuri si acorduri pe Roxana si Andrei. Si pe altii ca ei…



Adrian Ivanitchi - Arsura
Asculta mai multe audio Muzica »

11 comentarii:

Anonim spunea...

Karina dragă, nu ştiu cum aş putea să-ţi mulţumesc pentru frumuseţea pe care ai scris-o despre noi.

Eu n-am de gând să-mi retrag blogul. Şi sper că nici Andrei. Nu merită. Ar însemna să le facă pe plac nemernicilor.

Într-adevăr, aşa cum spui, avem nevoie de feedback. E firesc. Pentru voi scriem. Dacă am scrie doar pentru noi, n-am publica.

Probabil că este şi motivul pentru care Andrei a vrut o confirmare.

Iar ceea ce faci tu, Karina, este profesionist. Cine nu ştie ar putea paria că eşti din branşă.

L., m-ai impresionat în mod deosebit.Îţi mulţumesc încă o dată. Ştii cât contează. Chiar tu ai scris. Eşti minunată.

Lilick Auftakt spunea...

@Roxana,

Eu iti multumesc si va multumesc amandurora.
Sa nu-ti inchizi blogul si sa ramai mereu asa cum esti: unica! :)

Anonim spunea...

@Lilick

Kari, eu am votat pentru Andrei Badin, si, dupa cum stii, i-am scris si cateva mesaje pe blog. Cunoscand doi din cei trei limbrici care vor sa-i terfeleasca lui Andrei, credibilitatea, cariera si familia chiar, i-am spus ca nu trebuie sa le ofere satisfactie acestor mizerii umane, si sa mearga inainte.
Sper ca Andrei Badin nu va inchide blogul, si mai sper ca intr-o buna zi (cat mai curand) Roxana sa ii plezneasca iarasi pe misei si pe impostori, intr-un cotidian important.

Lilick Auftakt spunea...

@Raluca

Ce frumos si optimist mesaj! :))))
Da, stiu ca ii cunosti. Si eu i-as terfeli pe ei, dar nu merita sa ii facem cunoscuti.


Sper ca mor de ciuda acum vazand ce scrisori frumoase a primit Andrei Badin. Si nu de la anonimi.
Apropo, mai e unul, cu care m-am mai razboit si eu, si care il injura pe Badin. E atat de penibil baiatul ca nu posteaza nimeni la el pe blog si tot el se intreaba de ce nu scrie mai nimeni la el. (O sa-ti zic eu cine e ca nici lui nu-i fac reclama aici.) Si, intr-o zi, Lulutza a postat ceva la el, si a invitat-o la cafea, atat de innebunit era ca scrie si la el cineva. Hahahaha!!!!
De fapt a facut un concurs unde a participat numai ea, ceva de genul asta. Si normal, a castigat.

Anonim spunea...

@lilick: multumesc. si, sincer, nu imi plac laudele de nici un fel. a fost gestul meu de protest, de saturatie, auto-dispret sau cum vrei sa ii spui. si inca mai e.inca se voteaza. pana vineri dupa amiaza. sunt insa impresionat de solidaritatea creata. nu ma asteptam. dar ai dreptate cu feed back-ul. fara el nu stim cine suntem si unde. referendumul a avut si acest scop. vom vedea ce si cum in cateva ore. dar nu cred ca am gresit.

Lilick Auftakt spunea...

Da, @Andrei, stiu ca nu-ti plac laudele si lucrul asta sa stii ca se simte foarte bine. Atat de bine incat eu insami de cateva ori m-am autoinhibat atunci cand am vrut sa te laud cu ceva pe blog. Ia-o si pe asta tot ca pe un feed-back.
Iar in ceea ce am scris mai sus nu sunt laude, sunt pur si simplu lucruri simtite si analizate de mine in foarte mult timp, pentru care am argumente si dovezi... Asa ca sa nu-ti pice deloc aiurea. :)Stiu despre ce vorbesc. :)

Anonim spunea...

multumesc. insa nu va fi nici o drama daca blogul meu ar putea fi inchis. votul nu arata asta dar mi-am asumat riscul. sincer, habar nu aveam ce sustinere am. acum mi-am mai schimbat opinia. credeam ca nu citeste nimeni... dar asta e o provocare in plus.

agaX spunea...

Roxana si Andrei,
Va rog sa primiti gindurile cele mai bune si de la un anonim :)
Nu, Andrei, sa nu renunti la blogul tau, te rog. Chiar daca scriu mai rar si indeosebi pe blogul lui Lilick, va rog sa ma credeti ca ma "indop" copios cu mai toate informatiile si discutiile care sint pe blogurile voastre.
Lilick, superb eseu. Cred ca te-ai intrecut pe tine azi. :) Dar cum sa nu te intreci cind totusi, subiectii acestor rinduri sint doi oameni cel putin la fel de frumosi.

ilinca spunea...

Lilick,

Dupa atatia ani petrecuti in preajma lui Andrei Badin si ceva mai putini in apropierea Roxanei Iordache realizez acum ca nu sunt singuri impotriva tuturor (cum erau in primii ani din 90)si ca mesajele lor anticomuniste primesc sprijin virtual din toate zarile. Cred ca Andrei considera acum atat de utile mesajele acestea de incurajare la fel ca si cand unui insetat ii oferi un pahar cu apa.

Cu admiratie, Ilinca

Anonim spunea...

Dl Badin e un barbat puternic. Mir-am-as sa inchida blogul din cauza unor haimanale anonime. De altfel votul e concludent peste orice putinta de tagada.

Lilick Auftakt spunea...

@ilinca, @agax, @moshcalifar


M-am bucurat mult citind mesajele voastre frumoase. Ma gandeam ca sub ochii nostri si sub textele noatre se formeaza comunitati virtuale puternice ale unor oamenii care sunt legati de aceleasi idealuri:ziaristi, blogeri, comentatori..E o placere sa constati asta.