23 sept. 2008

Din nou ICR












Daniel Ionescu Dion, aflat la New York, a trimis, in urma unei vizite facute la galeria Lombard-Freid, o cronica pe care o public in exclusivitate. Sublinierile imi apartin.


Mona Vatamanu & Florin Tudor - Appointment with History - Sept 6 - Oct. 4 - Lombard Freid Gallery - 531 W 26th street, NY, NY 10001.

Expozitia bicefala Mona Vatamanu - Florin Tudor, se doreste o intalnire cu istoria comunista gri-sangeranda a perioadei predecembriste romane. Prin obiectivul unei viziuni de instantanee ciné-vérité, imaginile se transpun in medie de pictura de sevalet. Monocrome in tuse pastoase, tablourile sunt expuse in format simplu, direct al sasiului atarnat pe simeza. Cu nimic ostentativ in forma, exponatele sunt notatii realiste ale unei lumi ireale si absurde. Noncromatica gri murdara exclude orice forma de estetism vizual, conferind per ansamblu o senzatie de instantaneu al unei mase figurative anonime, forta majoritatii anonime ce declanseaza rasturnarea sistemelor si a inertiei. De un estetism submediocru, expunerile au mai degraba caracteristica kitschului fotografic decat a postmodernismul figurativ. Si totusi, viziunile sunt atemporale, iesind subtil din contextul istoric real. Privind detaliile cat si simbolurile, constatam o dinamica in expectativa dar si o atemporalitate de circumstanta. Aluziile directe la lumea islamica prin redarea personajelor invesmantate in caracteristicele porturi fundamentaliste, confera o dimensiune mai mult de vizionarism decat de histrionic, mai mult un avertisment decat un reportaj. Simbolul steagului rosu devine o solutie si nu o negatie, astfel mesajul se anarhizeaza. Nu privim deci o istorie ci o viziune atemporala intr-o lume chiar mai absurda decat lectia dureroasa a unei istorii traite, o iesire din istorie decat o redare a ei, o metaistorie, o mistificare. Insotita de o proiectie video minimalista cu un comentariu tern si echivoc, solutia artistica a mesajului devine disolubila. Senzatia iesirii din istoricul factual este notata si prin asamblajul in centrul salii de expozitie a unei ipotetice sali de sedinta cu scaune goale si o tribuna, unde singurul personaj este microfonul incremenit in tacere, iar discursul fie s-a incheiat ori nu a fost inca rostit.

Copyright © : Daniel Ionescu



Poate va era dor sa stiti pe ce mai da banii ICR. Daca veti cerceta pe site-ul galeriei Lombard - Freid, veti gasi cateva lucruri interesante. Dar de data asta nu ma mai pronunt. Va las pe voi sa investigati.


PS: In ultimele zile mi-am mai adaugat cate ceva in blogroll. E vorba de urmatoarele bloguri:
@ntonesei's blog
DION
Revista Blogurilor

PPS: Blogul lui Andrei Badin functioneaza din nou.

30 de comentarii:

Anca spunea...

Nu mai functioneaza blogul lui Badin. Iar.

Lilick Auftakt spunea...

@Anca

Din pacate asa e. :(

Anonim spunea...

ICR e de cacao, e toamna, blogu' lui Badin e expirat.
Fetele mai mai sa faca depresie.Nu stiu despre ce sa vorbeasca.

Lilick Auftakt spunea...

@lacramioara

Si tu esti expirat. Banuiesc ca esti barbat...

Anonim spunea...

Da. Nu mai funcţionează blogul lui Andrei.
Uite un link unde să citeşti un articol foarte mişto :) Legat şi de subiectul tău de azi, dar în primul rând de cel cu violenţa.

http://www.cotidianul.ro/graficianul_sorin_tara_se_rafuieste_cu_primarul_sibiului_si_cu_fosta_iubita-52017.html

Anonim spunea...

mona vatamanu si florin tudor sunt dintre cei mai tari artisti la ora actuala, si nu numai din romania.
icr vrea sa isi faca imagine cu ei. e nasol, lucrezi toata viata, ai succes si dupa aia vine icr-eul, respectiv statul roman si isi face reclama prin lume pe munca ta.
lucrarea de la lombard freid a fost expusa si la bienala de la berlin anul asta , una dintre cele mai tari expozitii din lume. daca se incearca comparatia cu tara e cea mai rea intentie si prost gust...si bineinteles de necunoastere:)

Anonim spunea...

a si am uitat, mona vatamanu si florin tudor sunt singurii artisti romani din colectia pompidou. bineinteles in afara de brancusi , dar care e modern si considerat francez.
asa ca saracul "critic de arta" autodidact a cam dat-o in bara. faza e ca nici nu vreau sa comentez textul lui pt ca mi-as pierde vremea. oricum repet icr isi face imagine cu astia, cu alde chirnoaga si ilfoveanu de care nu a auzit nimeni numai mafia locala nu poti sa iti faci imagine tocmai la NY

Anonim spunea...

am verificat site-ul lombard fried, care e faza? am vazut un artist austriac andreas fogarasi care a cistigat leul de aur la venetia si inca vreo 2-3 artisti de top cum ar fi Carlos Garaicoa si Cao Fei.
ma mir ca icreul promoveaza asa ceva, stiind ca astia is de dreapta rau. Patapievici si restu. badin de ce nu-si face alt blog rapid pana se remediaza problema, orice atac sau greseli tehnice se pot rezolva in cateva zile...

ciprian muresan spunea...

vai lilick dar nu trebuie sa te pronunti, dar expozitia nu e organizata de icr, ei doar dau ceva bani, probabil de calatorie, care e caca, in sensul ca si cristi mungiu a fost platit de icr sa mearga la NY, si Andrei Serban. ce e rau in asta?
ca mona si floe sunt de stanga? e democratie. plus ca se stie ca patapievici e de dreapta, deci inca un punct in plus pt icr pt neutralitate politica .

ciprian muresan spunea...

lilick , am revenit, vacanta a fost lunga, dar vad ca tu nu ai invatat nimic intre timp:) dar improscatul cu noroi e mai facil decat sa gandesti un pic.
si daca tot faci reclama pe gratis, uite aici:
http://petshopbeuys.blogspot.com/2008/09/lansarea-cartii-auto-da-fe-bucuresti.html

Lilick Auftakt spunea...

@ciprian


Nu stiam pe unde ai disparut. Citisem pe undeva ca esti amic cu ei, cu Mona si Florin. Si cu Cristi Alexa? :)
Oricum, nu stiu ce te iei de mine. Nu e cronica mea mai sus. Mie lucrarile mi s-au parut atat de terne, de anoste, griurile alea atat de plictisitoare, ca nu m-am obosit sa scriu ceva.

Lilick Auftakt spunea...

@ioana


Mai incearca. Poate iti iese si tie o scurta cronica.


@anonim

Ai vazut cine e directorul expozitiei?

Anonim spunea...

nu cred ca ai citit nimic, doar eventual ca am expus impreuna, ca is amic cu ei e o simpla deductie de-a ta. normal, sunt prieten cu mona si florin. tu nu esti prietena cu badin? eu am citit defapt ca esti tot badin ca prea sunt copiate la xerox sunt problemele voastre:)) ma iau de tine ca tu ai subliniat chestiile nasoale din text.
cred ca mai iau o vacanta. oricum e lash din partea ta sa nu semnezi cu identatea adevarata.

Lilick Auftakt spunea...

@cip

Da. Le-am subliniat cu satisfactie.:)))
Nu cumva eu sunt adevaratul Badin si el e clona mea?:)))
Nu e nicio lasitate. Cam 80% din cei care comenteaza pe aici ma cunosc.

Anonim spunea...

n-ai curaj lilick, numai sub anonimat poti calomnia, si ce naiba stii tu despre pictura? auzi "griuri obositoare". si pe mine ma oboseste rahmaninov, in general muzica clasica, ceea ce imi demonstreaza ca nu ma pricep. daca esti asa desteapta zi pe cineva care ar trebui promovat de icr, ca pictor... dar nu dion, el e critic de arta...

Anonim spunea...

oricum astia cu cv-ul lor luau bani si de la british council, si CINE naiba e directoru expozitiei?

Lilick Auftakt spunea...

@cip

Daca o sa ajungem sa ne imprietenim ma vei cunoaste si tu. Nicio problema. In alte parti semnez cu numele meu. Insa acest blog, unde semnez cu acest nick, e facut special pentru ca nick-ul meu sub care multa lume ma cunostea la Cotidianul, sa existe in continuare, si sa pot fi gasita usor. In fine, e o poveste mai veche si lunga si se leaga de Cotidianul unde toti aveam nick-urile noastre si ne cuosteam cu toate astea foarte bine. Crezi ca daca scriu aici ca ma cheama Popescu sau Ionescu are vreo relevanta?

Lilick Auftakt spunea...

@anonim


Intreaba-l pe Cip cine e. Ei se cunosc. Sunt toti prieteni.

Anonim spunea...

@anonim, habar n-am ce tot vorbeste lilick. directorul expozitiei suna stupid , eventual directorul galeriei, sau curatorul expozitiei. nu stiu. suntem toti prieteni, trebuie sa definim "prietenia" la un moment dat, ca sa demonstram lucrul asta... probabil ca daca directorul galeriei are nume roman, deja lucrurile sunt limpezi, hihi... intelegi? adica e roman , e o
treaba de-a noastra, e ceva necurat la mijloc, adica griuri murdare, pardon obositoare...

@lilick, pai e important asa in cazul in care cineva ar vrea sa te dea in judecata pt calomnie sa stie pe ce nume sa trimita citatia, dar relax. oricum, nu ai curaj... daca ai lucrat la cotidianul imi pare rau ca nu ai prins nimic, si unde lucrezi acum, la romania mare?

gata de azi in vacanta!
pa

Lilick Auftakt spunea...

@cip

NU am lucrat la Cotidianul si la niciun ziar. Of, esti complet paralel cu lumea asta. Daca am zis ca aveam un nick, cum sa lucrez acolo?...
La fel si cu judecata: Pentru ce sa ma dea? Poate eu sa dau pe cineva. Ce, nu am voie sa critc, sa-mi spun parerea? Deci unul care isi exprima opinia artistic e ok, chiar daca expune un rahat, dar unul care face acelasi lucru, isi exprima opinia pe blog, civilizat, in cuvinte decente, e blamabil. Hahaha!

Anonim spunea...

ai voie sa critici, dar a calomnia nu inseamna a critica, uita-te in dictionar.
wow, m-ai speriat ca ai lucrat si la ziar, ca era nasol de tot...

oi fi eu paralel cu realitatea, dar daca cineva expune un rahat pe cine calomniaza? pe tine?

si eu cu satisfactie observ ca banii tai au finantat niste "griuri obositoare"?

Lilick Auftakt spunea...

Pe cine am calomniat, Cip? Pe tine? Tu esti simpatic si lucrarile tale chiar imi plac. In general.
Dar pe cine altcineva? Aaaa, niste psihopati? Asta pot sa sustin in fata oricarei instante. Cu probe. Sau pe cine am mai calominat? Pe Tara ca l-am facut taran de la coada vacii? Pai asta e. Scuze...:))

Anonim spunea...

nah pai nu stiu de unde l-ai scos tu pe tara, e funny... dar oricum e pe-aproape ce zici...

Anonim spunea...

http://vladmorariu.wordpress.com/2008/09/24/expozitia-icrny-judecata-din-perspectiva-sferei-publice/

Anonim spunea...

@lilick,
penibila "expozitia" sponsorizata de ICR, daca as spune mediocra ar lasa totusi ceva loc pentru mai rau, din nou n-avem nimic de spus si nici talent, tot pe spinarea scornicescului traim, ne vindem suferinta ca tiganciile copiii!

daca ioana are dreptate, si asta e ce avem noi la pompidou...in fine nu ma mira, doar asta si zacuska avem si la new york! gurile rele spun ca ICR ar fi dat $40,000 pt spatiu..sau cel putin asa ar scrie in chitanta

unde vezi un romanas, hop si clica profitoare, daca urmaresti firul fondurilor finantatoare, tot de ICR dai..., o mana fura si spala pe alta, si asa se contruiesc CV-urile, vii aici pe banii patibularilor, ICR bifeaza activitati, fut banii, pardon ordonatorul de credite utilizeaza fondurile, in sistem suveica si capusa copiate de la srl-urile lui Trita Fanita (ador numele!) si sa vezi cum tipa apoi "artistii" in cor intru apararea 'elitei"...

reintorsi in europa dupa expozitii cu 5 vizitatori in SUA "by appointmant only" , 'artistii" devin "mari" (sau "tari" vorba noii generatii de critici de arta damboviteni, cu liceul terminat la profesionala);
daca indraznesti sa critici si sa demontezi mecanismul, iti baga pumnu-n gura mai rau ca muncitoarele de la APACA, cum ca n-ai avea facultatea de fizica si ph.d-ul (in filozofie, ma intreb cum o fi asta?) precum dl. patapievici, care se doftorea in timp ce se afla in "delegatie" in Germania si se infrupta si din diurna si din salar.

L-am remarcat pe Cristian Alexa directorul galeriei, si faptul ca l-au expus pe perjovschi de cateva ori; ce de coincidente, aici cristi, la moma roxana marcoci...

daca astea sunt valorile supreme de scos in lume, perjovshi cu misto'ul lui p(o)liticos, copiat parca de pe copertele blocurilor de desen ale pustimii din anii '80("latra dar nu musca" cum scria criticul de arta in NY Times dupa mult trambitata expo de la MOMA )o fi OK in revista 22, dar sa fie si arta si romaneasca si reprezentativa? poate pentru perioada post 89, si confuzia de valori ce a urmat, manele, politica, prostitutie, furt si in curand, asa cum ziceai si tu, crima.

crabby

Lilick Auftakt spunea...

Draga Crabby

Mi-e atat de sila ca de data asta, ai observat, m-am abtinut sa fac eu nu stiu cate aprecieri. Am preferat sa postez cronica unui om care a avut expozitii la New York, lucreaza si creaza acolo, si caruia nu-i scapa nicio noua expozitie din NY.
Ai facut bine legatura cu Perjovschi si cu Alexa. Si eu remarcasem aceleasi lucruri. Si ma bucur ca am observat ca din ce in ce mai multe persoane au inceput sa se preocupe de problema ICR, lucru care il face pe Patapievici sa turbeze, si sa reactioneze asa, ca ieri, cand i-a spus lui Badin ca il va uri toata viata.
Voiam sa te intreb daca tu ai un blog, ceva, un loc unde sa te putem gasi mai usor...

Anonim spunea...

http://gabrielbaldovin.blogspot.com/2008/09/corporatismul-sufoca-romania.html

draga creepy, asa e , sunt de acord, si ma gandesc ca astia de la pompidou is chiar nasoi ca promoveaza un antitalent ca si brancusi, sa stii ca bine am facut ca noi romanii l-am refuzat cand a vrut sa doneze lucrarile statului roman inainte de a muri, lucrarile erau penibile total, n-as zice mediocre, una semana cu un falus si una cu ET. avea una care semana cu o jumate de elice... si chiar ce coincidenta la moma roxana marcoci, cred ca a avut pile cand au angajat-o

Anonim spunea...

@ anonim + gabriel baldovin?

te rog nu-mi atribui lucruri pe care nu le-am spus, invata intai sa citesti si dupa aceea sa scrii, tu esti ala care il bagi pe Brancusi printre nulitati gri si papitoi cu papioane, da, bine am facut ca nu i-am acceptat lucrarile, ar fi avut aceeasi soarta cu casa lui parinteasca sau poarta sarutului, in cel mai bun caz ar fi tras Iliescu cu tunu'n ele la rivolutie, daca nu le-ar fi ciopartit tiganii sa-si faca troaca la porci ca si la sarmizegetusa sau adamclisi

bine ca nu te-ai luat de cronica lui Dion, acolo n-ai avut “sulfu”..

crabby

Anonim spunea...

crabby daca nu modera lilick poate aflai mai multe:))

Anonim spunea...

http://atelier.liternet.ro/arhiva/6550/Bogdan-Ghiu/Televiziunea-politia-imaginilor-ura-de-arta.html


super text de ghiu