3 feb. 2009

Zapada!!!!









Asta se intampla in Bucuresti acum 55 de ani. Acum bucurestenii mai vad odata la 2-3 ani cate o ninsoare mai puternica. Credeti ca Oprescu va prinde vreo inzapezire pe mandat de primar? :)

Paler: "Eram reporter la Radio in vremea aceea si m-am intors dupa marele viscol din iarna lui 1954. Am umblat trei zile prin troiene, naucit de catastrofa care se intimplase in viata mea."
Pruteanu: "Amintirea personală din iarna lui 1954 (cînd se pare că a fost cea mai mare zăpadă din istoria meteorologică a României) e cea a unui băieţel care umbla fascinat prin "galerii" de zăpadă înalte cît el: trebuia să sape "trepte" în zăpadă ca să urce deasupra, să vadă ce e în jur. Cîteva zile, prin cartierul în care stăteam (Ionescu-Gion, pe lîngă actuala Poliţie din "Udrişte") n-a circulat nimic. "
O povestire foooarte interesanta din 1954.

20 de comentarii:

madalina ionescu spunea...

Ca orice lucru bun din viaţa noastră, ajungem să preţuim zăpada când nu o mai vedem aşa de des.

Zilele trecute chiar, m-am surprins spunând cuiva "Mi-e dor de zăpadă", nu, nu ca poetul "Ou sont les neiges d'antan?", ci în română.

La munte se ajunge greu, chestie de trafic, iar acolo sunt manelişti buluc, ei împuţesc zăpada şi toata staţiunea.

Da, Lilick, şi mie mi-e dor de o iarnă adevărată!

Lilick Auftakt spunea...

@Mada

Si mie..Chit ca se blocheaza totul vreo doua zile. :)

INCERTITUDINI spunea...

vorba ceea; daca nu e,facem noi, cumva...

Lilick Auftakt spunea...

@Floare albastra

Da. Dar cum? :)

Anonim spunea...

Brrr, cobe ce esti tu! Acum o sa vina urgia si la noi! Nu-mi place deloc zapada, nici iarna. nici frigul! :(

Lilick Auftakt spunea...

@Lulutza

Hihi! Crezi ca am asa putere? Sa vina, sa vina...

Anonim spunea...

Citind comentariile, trag concluzia ca "starea vremii" este mult mai importanta decat politica si politicienii, in cazul de fata Oprescu :)))

Lilick Auftakt spunea...

@dramoleta

Haha! Si eu! Lasa ca e bine. Da-i incolo de idioti. :)

INCERTITUDINI spunea...

cum ar fi- scenariu, cu derdelus..

Lilick Auftakt spunea...

@Floare albastra


Uite o marturie din vremurile acelea:
"in februarie 1954 s-a nascut
frate-meu. Mama mea a ajuns la spital pasind pe tramvaie, pana acolo era nivelul zapezii..."

Anonim spunea...

pai daca domnul Ion Iliescu il pune sa candideze la preziudentiale poate prinde una in calitate de sef al statului, Lilick -:))

Anonim spunea...

Un tramvai numit speranta !

Lucia Verona spunea...

Nu eram în Bucureşti în 1954, în schimb am prins, în martie 1973, un viscol aproape la fel de mare. Dar nu mi-e dor de zăpadă.

INCERTITUDINI spunea...

Eu m-am nascut mai devreme; sa fi avut 3-4 ani, cand am inteles cum este cu zapada; erau niste nameti atat de mari, ca bunicul facea un fel de tunel,prin care ei, adultii, ieseau din curte..
vezi cat de repede uitam de politica, daca ne intoarcem la vremuri fabuloase?
ce ne-am face fara trecut? la ce ne-am raporta?

Anonim spunea...

Oprescu are tot atata vreme sa-l prinza calamitatea la Primarie, cata are si mitocanu' sa-l prinza la Cotroceni, adica pana-n noiembrie, ca dupa aia poa' sa se duca cu prima turista a tarii spre zapezile vesnice.

Lilick Auftakt spunea...

@Yoda

Vai, vai..si ramanem fara primar-carnatar?

@Chat Noir

Exact! :)

@Lucia

Cand o sa ninga asa, tu si Lulutza stati acasa la caldurica si va aducem noi ce va trebuie. :)

@Floare albastra

Am citit despre marturii la fel ca ale tale. Chiar asa, nu le-ar strica politicienilor sa mai scrie din cand in cand despre astfel de amintiri. Ca sa ne convinga ca sunt si ei oameni.

@Radovan
Ii facem primii turisti a tarii? Ii trimitem in munti?

Anca spunea...

Vreau sa ninga, n-ai o pila undeva?!

Lilick Auftakt spunea...

@Anca

:) Hmm..poate la Mos Craciun

Anonim spunea...

Tot n'ai schimbat poza Lilicko,

sa stii ca eu sunt si rabdator dar si insistent....

Uite aici pentru romanii plecati de mult din Romania ....

http://www.norc.ro/

Anonim spunea...

@lilick
Da, pe ea in Cordilieri, iar pe el in Muntii S(c)otiei. Asta daca are scotch la gura, ca altfel "killt". :)