29 apr. 2009

Topul intelectualilor “atasati profund”


Bogdan Tiberiu Iacob scrie un articol in Q-magazine, si ma citeaza pe subiectul “intelectualii si fundatia PD-L” despre care am scris recent pe blog. In final face o apreciere delicios-ironica vis-à-vis de o declaratie a lui Sever Voinescu. Il citez:

“Contactat azi de Q Magazine, deputatul Sever Voinescu ne-a declarat ca "niciunul dintre membrii celor doua consilii nu e retribuit in vreun fel pentru munca lui, totul fiind facut pe gratis". Ceea ce arata, probabil, un atasament profund fata de partidul lui Emil Boc, lipsit complet de meschina latura materiala, atat de intalnita in ziua de azi.”

Chestia asta cu “atasamentul profund” mi-a placut mult. Suna bine, nu? Mi-a dat ideea unui top. Probabil am mai facut in trecut astfel de topuri, dar n-am facut niciun sondaj, astfel incat locul in top al fiecarui “atasat”, mai aproape sau mai departe de fundul prezidential, sa fie cat mai stiintific repartizat. :D
Hai sa facem impreuna acest top al intelectualilor “atasati pro-fund”. Acum, cat mai sta Basescu la Cotroceni. O sa pun si sondajul alaturi, imediat dupa ce completam lista. Sper sa nu omitem pe cineva din acest top al pupincuristilor.

A propos: conform dictionarului urban, “pupincurist” e un cuvant compus, folosit in limbajul colocvial, ce defineste tendinta unei persoane de a lingusi in mod frecvent alta/e persoana/e, urmarind anumite interese sau fara motivatie.

53 de comentarii:

Mos Califar spunea...

Atasament pro-fund ? Pai nu-i normal sa te atasezi de ce lingi toata ziua ?!?

tony spunea...

Mai trebuie pus pe lista Paleologu.

Lilick Auftakt spunea...

@Mos

:)

@Tony

Pe Paleo chiar il uitam. Doamne, ce greseala era sa fac...

Lucia Verona spunea...

Excelentă idee, Lilick! Cred că va fi bătaie pentru primul loc :)))

Lilick Auftakt spunea...

@Lucia

Cel care va fi pe primul loc o sa ia si un premiu. Dar nu dezvalui inca ce premiu. :)

Liviu spunea...

Daca tot e sa facem haz de necaz, hai sa-i clasificam pe categorii. De exemplu:

- pupincuristii soft, care isi invelesc linguseala in tot felul de vorbe si explicatii sofisticate, aparent obiective: Patapievici, Cartarescu, Liiceanu, Tismaneanu. Ei sunt - nu-i asa - oameni de stiinta si/sau filozofi :)

- pupincuristii hard, cu carnet de partid: Sever Voinescu, Cristian Preda, Traian Ungureanu, Paleologu-Pleasca

Cele doua categorii actioneaza concertat, dupa sinergia faptelor, vorba unui clasic :)

Lilick Auftakt spunea...

@Liviu

Foarte intersant ce propui. Avramescu de care a fi?

Liviu spunea...

@ Lilick

Nicio clasificare teoretica nu se 'pupa' exact cu situatia din teren.

Astea fiind zise, Avramescu e un caz complex: era gata sa devina pupincurist cu carnet, dar a ratat inrolarea. Cu toate astea, tinand seama ca e oficial in slujba lui Basescu (platit de noi, desigur), poate fi considerat pupincurist hard (asta si pentru iesirile extremiste)

Lilick Auftakt spunea...

@Liviu

Trebuie analizati bine domnii. Ma gandesc chiar sa incep sa adun citate. Cum ar fi ala cu "Basescu, Masculul Alfa al politicii romanesti..." etc :)

tony spunea...

Liiceanu este un caz special:e un om destept,cred ca si-a dat seama de mult ce poama este Basescu.Banui ca are interese mari ca sa mearga inainte cu Basescu.Restul este o adunatura de prosti,de lingai ai lui Basescu,asa cum avea si Ceausescu acum 20 de ani.Cu o mentiune pentru ITMorar care este cel mai pupincurist din toti!

Anonim spunea...

Toţi ăia pe locul 1, e greu de departajat :D Ai premiu pentru toţi? :)

Lilick Auftakt spunea...

@Tony

Mi se pare extrem de interesant sa aflu cum sunt perceputi. Deci tie ITM ti se pare mai pupin decat TRU. FFF. interesant! :)

Lilick Auftakt spunea...

@satmareanca

Stai putin ca mi se termina curand sondajul pe care il am deja pe blog. Oricum e foarte clara diferenta dintre Crin si Radu si nu se mai poate schimba nimic. Ma pregatesc sa pun altul. Cuuum? Nu le dau la toti!!! Doar celui care se va clasa pe locul intai. :D

Bogdan spunea...

Excelenta idee!

Eu am spus'o mai demult cand am definit aceasta structura de pupincuristi, formata din telectuali tucalari de grup, deontologi si simpli pupini. Si pentru ca n'am gasit alta denumire i'am spus simplu: Piramida Pupin.

La varful ei se afla infailibilii, gruputzculul de telectuali neptunisti impreuna cu cativa alti aspiranti lingai ce traseaza liniile directoare ale pupinbasismului. In genere acesti ilustri si'au primit stipendierea prin forma glorioasa a cocoratiilor acordate de catre Basea tuturor slugoilor. Fara numar! Asta in genere, pentru ca'n particular multi telectuali pupinbasesti sug cu mare maiestrie din banu' public. Revenind insa la functionalitati, acestia culeg seva dogmatismului pro-fund direct de la sursa, enuntand axioma tucalarului si dand masura manipularilor purtate de esalonul doi al Piramidei Pupin, anume deontologii.

Acestia ii intalnim in ziare (cei de taietura(sic!) lui 'Coiu ori Tapalaga) si la televiziuni (labe 1 tv, Radu Oralu' e un alt bun exemplu, vorba lui hendrix:).
Relatia dintre varful piramidei si grupul de deontologi portocalii se bazeaza pe interes reciproc, pe aspiratiile ultimilor precum si pe firmiturile mai ult sau mai putin iceriste lasate de ilustrii sa le scape printre degetele altfel extrem de rapace.

La baza piramidei intalnim propagandistii de duzina, de genul cohortelor de pupari ce fojgaie in Poienita cu Pupini a maistrului sudor 'Coiu (PatrascaNiu pt necunoscatori). Nivelul intelectual al acestora este extrem de modest, fie ca vorbim despre faneii fanatizati, fie ca vorbim de propagandistii de duzina. Este chiar pitoresc sa'i observi cum se entuziasmeaza pana la extaz la fiecare marlanie, badaranie sau doar furaciune a idolului lor.

Interesant insa ca in ciuda nivelului intelectual extrem de scazut al acestora(ca sa nu'i spunem pur si simplu prostie) de cele mai multe ori pupinii dicteaza nivelul manipularilor concepute de telectualii tucalari de grup si livrate de deontologi. Pentru ca pupinii sunt cea mai buna masura a capacitatii de asimilare a pupinbasismului. Astfel Piramida Pupin este un organism viu ce se hraneste si dezvolta pupinbasism.

Spre gloria lui!

Lilick Auftakt spunea...

@Bogdan

Ai "desenat" si descris perfect piramida pupin. Chiar o sa o copiez separat. Si ai mai introdus un nume pe care il uitasem: Tapalaga. Dar pe Radu Oralu', sau cum ii ziceti voi, nu il bag in sondaj. :)

bagatare si punct ro spunea...

in loc ca intelectualii sa fie prima reduta impotriva politicului, ei sunt tocmai invers.

Lilick Auftakt spunea...

@Bagatare si punct ro

Daca au tinut mortis sa formeze acest detasament plin de atasament nu ii putem impiedica. Noroc ca sunt totusi foarte putini.

Bogdan spunea...

Telectuali tucalari de grup:
- formula originala: Liiceanu, Patapievici, Plesu, la care a achiesat Tismaneanu, Cartarescu, Mihaies(cu indulgenta 'telectual, ipochimenu' aducand mai mult a tortionar) + o groaza de "wannabe", vreo duzina de la GDS si rev22 (gen Sorin Iliesiu sau alti semnatari de apeluri proBasel)
-formula extinsa prin promovare dintre deontologii prestatori: Voinescu-Cotoi, Avramescu, TrU

Deontologi cu aspiratii de telectuali tucalari:
Patrascoiu, Teodorescu, BijuMorar, Mihail Neamtu(generatia VreauSiEuUnOsDeRos, vad ca se baga in seama si presteaza constant), FatiPorele din echipa RL, Lupea, Rodica Culcer, Tapalaga, Turcimada, Tatuliciu utecist.

Sigur sunt mai multi, insa unii au mai dezertat, iar pe altii nu mi'i mai amintesc acum. Mea culpa, cu proxima ocazie.

La capitolul fanei fanatizati sau propagandisti de duzina, asa cum spuneam promovam intreaga Poienita cu Pupini a lui Coiu (cu mamaia Theo:) pe ost de port-bonheur), insa sunt specimene similare pe majoritea forumurilor(evz, rl, coti, ziua).

Lucia Verona spunea...

Foarte puţine femei în topul ăsta. Ce se întîmplă? Nu sunt intelectuale sau sunt mai normale?

Lilick Auftakt spunea...

@Lucia

Uite ca nu m-am gandit. Oare de ce femeile nu... pupa in fund? Asta imi da de gandit.

GS spunea...

In primul rand ma simt un pic jenat. Am nimerit intr-o discutie intre doua doamne aflate intr-o discutie usor erotica ...
In al doilea rand aplaud faptul ca vrei sa te ocupi de menajeria circarului.
In al treilea rand a fost pe la cenaclu sa sorb eventuale fraze ramase suspendate in aer si m-a lovit drept in frunte intrebarea ta ... unde e george? Cu alte cuvinte mai dat ... in fapt ca am chiulit. E frumos ce faci? Daca eram colegi de clasa, puteam sa ma astept la asa ceva? ...

Lilick Auftakt spunea...

@George

Te-ai fofilat frumos si pentru asta eu te iert. Nu stiu daca si Lucia... Sa vedem. :)

GS spunea...

Ma va ierta pentru ca eu nu am chiulit de la intalnirea cu blogerii de la US

Lilick Auftakt spunea...

@George

Acum ce sa mai zic? M-ai incuiat. :D

daurel spunea...

Se vede ca toti sunteti intelectuali. Nu stiu ce-i staful, dar ganditi-va ca vi s-ar propune, contra cost, de catre sef sau cel mai bun prieten,sa laudati "discret " pe cineva...Nu astept raspuns!

mihai4 spunea...

Uite ca nu m-am gandit. Oare de ce femeile nu... pupa in fund? Asta imi da de gandit. Raspuns de la un barbat:pentru ca femeile nu pot decade intratat.Am zis femeile,nu toapele blondine.

GS spunea...

Am sa fac o declaratie de onoare pentru ca nu-mi place sa fiu luat drept ceea ce nu sunt. Pe blogul tau densitatea de literati este mai mica si sper ca va citi si doamna Lucia Verona. Eu bacalaureatul era sa-l ratez. Am fost "trecut prin comisie"! Nu stiu daca se mai practica azi formula asta?! Adica, am luat zece la toate materiile iar la romana doi. :roll: Aia din comisie s-au adunat si s-au intrebat ... cum sa-l lasam pe idiotul asta daca a luat zece la toate materiile. M-au chemat in fata comisiei si m-au pus sa mai trag un bilet. Le-am spus ca nu trag pentru ca e inutil. Eu nu invatasem decat Uzina vie a lui Sahia despre unul care cadea cu macaraua intr-o oala cu otel topit. Aia mi-a placut ca avea ceva actiune. M-au intrebat care sunt lecturile mele? Le-am spus ca am citit Capitalul lui Marx, Pielea de Sagri a lui Balzac, Cei trei muschetari ... Dar ceva din Slavici? ma intreaba provocator profa de romana. Tsa. profesoara eu din Slavici stiu multe lucrari dar numai primele paragrafe pentru ca adorm ... S-au susotit, profa de roamana a iesit si presedintele comisiei mi-a zis sa povestesc Uzina vie. Mi-a dat cinci! Este una dintre petele negre din dosarul meu de cadre. Cred ca de aia nu ma plac liberalii ... :) Si tot de aia sun precaut la cenaclu sa nu-i stric reputatia doamnel Lucia Verona :)

GS spunea...

PS: ... sa ramana doar intre noi blogerii ... nu ma dai in fapt si cu asta!

Lilick Auftakt spunea...

@Mihai

Am inteles. :)


@George

Asa deci. Ti-a fost jena sa scrii asta la Lucia pe blog. Hihihi! Pai daca la romana ai luat 2 si totusi stii sa scrii, inseamna ca la materiile cu 10 esti genial! :)

@Mihai

Tu cat ai luat la bac la romana? :D

GS spunea...

Adevarul este ca sunt genial dar singura persoana care banuieste asta, in afara de mine, bineinteles, esti tu!

GS spunea...

Sper sa vada si doamna Lucia Verona ce am scris ca sa-mi inteleaga angoasele literare in prestatiile mele la cenaclu ... dar nu ma las! ...

Lucia Verona spunea...

GS
Am citit tot. Doi la română? :)))))
Şi cînd mă gîndesc că fata care serveşte la Uniune v-a luat drept scriitor!
Dar de acord cu Lilick şi cu dumneavoastră: sunteţi în mod sigur genial :)))

mihai4 spunea...

http://www.cotidianul.ro/asa_suna_imnul_turistic_al_romaniei_audio-82555.html Of doamne.Un adevarat efort sa-l asculti pan' la capat.Si inca zece mii sau dus pe apa sambetei.Moga,Moga,Moga...baiatu' lu tanti Coca.

mihai4 spunea...

Tu cat ai luat la bac la romana? :D-----Probabil 7.Caut maine diploma, si iti voi spune cu exactitate.Sunt 11 ani deatunci.Romana ma salva mereu in dauna matematicii.Eram bun la gramatica si geometrie, fata de literatura si algebra. Vazut filmu?

mihai4 spunea...

Alina Gorghiu spunea: Stii ce cred eu? Ca povestea cu Duda la presedintie se va sfarsi inainte de a incepe serios. http://portocala.wordpress.com/2009/04/25/coroana-prezidentiala/#comments Imi pare rau ca a spus asta Alina.E,asta e ,e tanara si dasta. http://www.youtube.com/watch?v=MBpyuYgfCWA&feature=PlayList&p=802AAC87523AC6BE&playnext=1&playnext_from=PL&index=3 V-am mai pus-o odata,dar ce conteaza,e misto.

Lilick Auftakt spunea...

@Mihai

Erai bun tocmai la gramatica? Eu nu stiu ce sa mai inteleg... :D
Daca am vazut filmul? Pai ia cauta-l pe you tube. Dupa ce il gasesti sa-mi spui si mie cine l-a vazut primul. :)

mihai4 spunea...

Da ,am gasit o bucata de 6.53 minute.Nu te-am gasit nici la comentarii.Vorbim de ,,Once around''nu?

Lilick Auftakt spunea...

NU

mihai4 spunea...

Erai bun tocmai la gramatica? Eu nu stiu ce sa mai inteleg... :D Credema pe cuvant, chiar daca nu pare.Pana acum aproape doua luni,eu nu intram nici macar pe mess.Ma uit la fratimiu cum bate, fara sa se uite macar la tastatura, si raman uimit.Mai am lunii intregi,sa fac si eu ca el.Plus ca ,,vorbesc'' olteneste,asa ca cine nu ma stie,ma poate face zapacit.Da-mi si tu, timp.Si da,am avut sapte si ceva la bac.

tony spunea...

Iti spun eu:tu ai fost prima.Felicitari si pentru celelalte 20 de postari.Mi-au placut mult !

Pro DOC spunea...

Excelenta piramida pupininlor. Eu cred totusi ca on the top of all tops e Liiceanu. El a strabatut si cel mai lung drum: de la Apelul catre lichele la apelul pentru salvarea lui Basescu, "un presedinte pentru alte orizonturi istorice" (cred ca aceasta formula de larga respiratie filozofica ii apartine). Tot lui ii apartine si compararea lui Basescu cu the One din Matrix. Pentru ca, a spus Liiceanu, asemena lui Neo, Basescu tine piept tuturor adversarilor, chiar si cand acestia se multiplica precum agentul Smith. Trebuie sa recunoastem ca avem aici o exagerare "de proportii tropicale", ca sa-l mentionez in treacat si pe Mihaies, alt pupin de mare anvergura. In fine, i-as conferi un loc de frunte si lui Toader Paleologu, a new entry care vine tare din urma, hotarat sa recupereze decalajul fata de TRU si IT Morar. Sa nu uitam ca el vrea sa ne convinga ca prezidentul nost' e-o pleasca de Bonaparte. In fine, un pupin ceva mai rezervat (postura academica il obliga!) e Tismaneanu, dar asta nu-l face mai putin eficient in limburismu-i funciaro-sinecural.

P.S. Nu o vad in top pe Rodica Culcer, aceasta Rodica Becleanu de timpuri noi. Cred ca trebuie inclusa imediat! Monumentala e si evocarea de catre ea a carierei lui Indira Gandhi pentru a justifica veleitatile EBA-ei. Basca propaganda pe care i-o face lui Basescu in toate mediile in care i se mai permite inca sa-si exprime adoratia.

Lilick Auftakt spunea...

@Pro Doc

Ai dreptate cu madame Culcer. O sa o introduc si pe ea in topul "aspirantilor". Deocamdata am pus doar... spuma. :)

tony spunea...

Sever Cotoi zice ca nu iau bani ca sa fie pupincuristi.Inseamna ca o fac din placere ?

Lilick Auftakt spunea...

@Tony

Probabil el pupa din placere. Dar nu are de unde sa stie exact daca ceilalti o fac pe bani sau nu. :)

Pro DOC spunea...

Sever o fi fiind onorat si numai de apartenenta la secta pupincuristilor, desi nici scaunul de parlamentar nu-i chiar de ici de colo.

tony spunea...

Vad ca si PSD-ul a facut Clubul de la Bucuresti care se ocupa tot cu think-thank -ul.Care a fost primul:PDL-ul sau PSD-ul?

Traian spunea...

Lilick, nu-l uita pe lista mare si pe Ioan Stanomir. Eu cred ca exista pe langa profunzii soft, hard si wannabe, si o a patra categorie: cei sub acoperire. De catre largul public sunt perceputi ca absolut independenti, de fapt sunt la fel ca celelalte trei categorii.

Lilick Auftakt spunea...

@Pro Doc

Toti sunt platiti. Sa-i pacaleasca pe postovanii lor portocalii.

@Tony

M-am interesat: al PD-L-ului a fost primul. :)

@Traian

Nu il uitam nici pe Stanomir. Numai ca e cam necunoscut pentru multa lume deocamdata.

Pro DOC spunea...

Asa e, Stanomir! De acord cu Trian. Acest Iorgovan al lui Base ar trebui popularizat, nu gluma. Mai ales ca in comisia aia prezidentiala a prestat cu onorariu gras, presupun.

Lilick Auftakt spunea...

@Pro Doc

Ar trebui sa aflam date despre onorariu. Sa-i vedem cat de "voluntari" sunt.

Bogdan spunea...

Corect! Ioan Stanomir. Si la el m'am referit cand spuneam de multitudinea de wannabe de la gds si rev22.

Ioan Stanomir a fost prezent nu numai in comisia prezidentiala. L'am remarcat si in consiliul academic al Fundatiei PD-L pe "expertul in drept constitutional", "eminentul expert al constituţionalismului românesc" Ioan Stanomir, altfel abonatul tucalarilor din presa cand vine vorba sa scoata vreun "expert" care sa'l tamaieze pe Basel dpdv constitutional.

Pro DOC spunea...

Da, da, "voluntarii" bine motivati. Extrinsec! Dar nu si bine... temperati.

tony spunea...

1 Mai pupincurist ca altul !