3 mai 2009

Stradute gemene













Mai sus sunt doua poze unite. Cu doua stradute. Prima poza am primit-o zilele trecute de la Madalina Ionescu, printre multe altele, intr-un superb album. E facuta intr-o deplasare recenta la Vilnius despre care a povestit si pe blog. Din primul moment in care am vazut imaginea cu straduta am inceput repede sa caut prin folderele calculatorului. Stiam ca am si eu o straduta aproape identica, fotografiata anul trecut la Bruxelles. Ma uitam ba la una, ba la alta, si nu imi venea sa cred: stradutele par surori gemene care traiesc la distanta una de alta. Nu numai casele desenate sunt foarte asemanatoare, dar si linia usor curbata, si piatra cubica, si felinarele, si culorile... :)

12 comentarii:

Unknown spunea...

Superb... Si memoria sta bine...

Lilick Auftakt spunea...

@Paul Gabor

Merci. Da, culmea. :))

Lucia Verona spunea...

Ah, Europa asta! :))

Lilick Auftakt spunea...

@Lucia

Exact... :)

mihai4 spunea...

Cel mai bun[frumos] mod de a cunoaste un oras este mersul pe jos.Probabil cea mai buna poza a mea dintr-o vizita as alege dintre Piazza San Marco[Venetia]facuta seara dupa lasarea intunericului imediat dupa ploaie cu un banal telefon de 3megapixeli.Felul in care se reflecta lumina din Palatul Dodgilor in intreaga piata era splendid.De altfel intr-o seara m-am lasat ratacit pe micutele ,,stradute''din Venetia.Aproape ca nu mai gaseam iesirea,era ca intrun labirint.O alta poza pe care as puneo ar fi privelistea dinspre fereastra hotelului meu spre Vezuviu[vulcanul]in Napoli.Iar ultima ar fi panorama inspre partea noua [Pudong]a orasului Shanghai,neaparat noaptea,exact din zona de promenada de langa fluviu pe unde trece la fiecare 30 secunde un mare vapor. Iato pe cea din Venetia Lilick: http://www.travel-to-europe.info/2007/02/piazza_san_marc.html Shanghai: http://yeahthatskosher.com/2008/12/shanghai-china/ Napoli-prima,aceea pe inserate. http://www.vreaubileteavion.ro/bilete-avion-bucuresti-napoli.html

mihai4 spunea...

M-am muncit mult Lilick sa le gasesc aproximativ asa cum le-am facut eu.Doar va ofer privelisti nu o fac de ,,FITE''.De altfel duminica viitoare pe 10 mai,ma bate gandul sa plec in Corfu-Acharavi o saptamana.Are cineva doua bilete luate la promotie [o nimica toata], da n-am cui sa-i dau un bilet ca nu le da decat pe ambele odata.Poate se baga cineva in seama cine stie.V-am pupat.PS.Lilick fa un concurs cu cele mai frumoase poze trimise de noi astia care intram la tine.Cu orase vechi si privelisti sublime.Hai ca poti.

Lilick Auftakt spunea...

@Mihai4

Merci! Pai as face, dar trimite pozele tale. Lasa adresa.

mihai4 spunea...

Lilick,vezi ca a postat Radu Sarbu.Asadar e viu din nou,fa zgomot si tu ca e pacat.

madalina ionescu spunea...

Lilick, merci!

Sa-mi fie rusine, nu stiu cum de mi-a scapat tocmai postarea asta, in ziua in care ai publicat-o.

Azi am aflat de ea si m-am grabit sa o vad.

:)

Lilick Auftakt spunea...

@Mada

Cred ca nu erai...in zona. Si eu am gresit ca nu ti-am trimis mail. Dar ce zici? Nu sunt misto?

madalina ionescu spunea...

Superba asemanarea, sa nu zic .."ingemanarea"

Mama Europa, ce sa spun, in care calatoreau, lucrau, zideau mesteri din aceleasi scoli.

Sa ne imaginam niste arhitecti nemti, niste zidari italieni care lucrau de-a lungul si de-a latul Europei, acum 3-4 sute de ani...

Lilick Auftakt spunea...

@Mada

Si eu mi-am imaginat exact asa. Iar desenele de azi, o continuitate a culturii europene.