12 mai 2009

Tariceanu si Sandero ne scot din criza


Cred ca nimeni nu poate sa conteste faptul ca Tariceanu a sustinut cu toate fortele industria automobilelor. Acum un an, PD-L se pregatea sa depuna o plangere penala impotriva sa pentru taxa auto. Intrebat la Salonul Auto de la Geneva, exact in ziua in care se lansa Sandero, ce parere are despre actiunea celor de la PD-L, premierul de atunci a raspuns urmatoarele:

"Nu mă interesează şi nu fac astfel de comentarii politice pentru că mă aflu la salonul auto de la Geneva. Cred că cu Dacia şi Renault reuşim atât de bine şi am convingerea că vom reuşi şi cu Ford, iar asta mă face infinit mai bucuros. Pentru România, este mai important ce se întâmplă astăzi aici (la salonul auto - n.r.) decât cei care fac politica în ţară", a spus Tăriceanu. - Mediafax - 4.03.2008


Ei bine, astazi aflam ca Sandero incepe sa ne scoata din criza, gratie programului "Rabla" lansat de tarile occidentale. Financial Times Deutschland scrie ca modelul Sandero a inregistrat un succes nesperat in Germania, cu vanzari de 1000 de bucati pe saptamana, in timp ce inainte de programul "Rabla" se vindeau numai 80 pe saptamana.

"Prima de casare a dus in Germania la o situatie extrema, intrucat vanzarile au crescut de sase ori", spune vicepresedintele Renault, Patrick Pelata. Pentru modelul Sandero, "boom-ul" vanzarilor e si mai mare, livrandu-se 1000 de bucati pe saptamana, de peste 12 ori mai mult decat inainte de programul "Rabla", cand se vindeau numai 80 de unitati saptamanal. Vicepresedintele Renault a afirmat ca atunci cand s-a decis suspendarea activitatii fabricii de la Pitesti nu se cunostea inca "efectul din Germania". In consecinta, pentru a asigura stocul pentru Germania, Renault a decis sa aduca masini din Romania si Rusia, unde vanzarile s-au prabusit.
Reamintim, guvernele Romaniei au introdus taxe pentru protejarea productiei autohtone de automobile, care au avut diverse nume si valori - taxa de prima inmatriculare/poluare. Initiativele guvernamentale au fost "torpilate" de Bruxelles si contestate din tara, in special de cei care aduceau masini la mana a doua, de cele mai multe ori nemtesti."
- ziare.ro

Deci tot exportul de masini sa traiasca! Asta in timp ce actualii guvernanti se screm sa mai scoata un banut din forfetar sau alte taxe si impozite care doar ne impovareaza inutil.

17 comentarii:

Roxana Iordache spunea...

Am mai zis că bocii şi prostănacii ar trebui să-i zică săru'mâna, coane! mrgreen

Desmond spunea...

Iar la noi Rabla nu-si atinge scopul initial. Abia vreo 7000 din 20.000 alocate.

codeus spunea...

uff nu mai apucă omul nici să respire la cum le scoţi pe bandă rulantă şi culmea tăte bune. ce să zic. Ne trebuiesc oameni vizionari nu din ăştia care contemplează găinaţul de pe vârful pantofului.

Anonim spunea...

Nu-mi place sa fac afiramtii de genul cel mai/cea maipentru ca s-ar putea sa ma razgandesc. Dar una dintre cele mai interesante experiente ale mele este privatizarea uzinei de automobile de la Craiova. Am fost membru al comisiei de privatizare, am facut asta timp de un an pe gratis, fara indemnizatie (toti membrii comisiei au facut la fel - Teodor Atanasiu, Sebastian Vladescu, Laszlo Gyerko) si a fost super, super interesant. Si am reusit, cu toate ca de vreo doua ori chiar am crezut ca ne impotmolim.

tony spunea...

Dupa ce trece criza,sunt sigur ca nemtii vor face alt program Rabla ca sa scape de Sandero !

Lilick Auftakt spunea...

@Roxana

Normal! Si ma bucur ca rezultatele se vad si atat de repede.
1. Razboiul cu Basescu si PSD-PD-L pe tema "salariile profesorilor" castigat de Traiceanu.
2. Razboiul cu pedelistii pe tema "taxa auto" castigat tot de Tariceanu. Iata rezultatele.
Si eu am impresia ca vor mai aparea curand si altele.

@Desmond

Eu nu stiu cum e in provincie, dar cel putin in Bucuresti nu prea am mai vazut rable in ultimii 3-4 ani.

@codeus

Exact! Asta inseamna sa ai viziune. Sa declari ce a declarat Tariceanu la Geneva, si dupa un an sa ai aceste rezultate.

@Mihai Voicu

Pai fara pasiune, doar pentru bani, nici nu cred ca iese vreo treaba temeinic facuta. Munca voastra de cele mai multe ori insa nu se vede. Cel mult se deduce. Dar e clar ca Tariceanu nu putea face totul singur. Investitiile astea sunt pe termen lung si lumea pana la urma o sa inteleaga cine a guvernat eficient si cine pe genunchi.

@Tony

Pai sa faca. Poate scoate Dacia un nou model. :)

codeus spunea...

Lilick eşti pe baricade? că imediat începe.

Lilick Auftakt spunea...

Da, da. sunt. O sa intru la tine pe blog sa comentez. Dar sa vedem ce se intampla.

Anonim spunea...

@mihaivoicu

"Am fost membru al comisiei de privatizare, am facut asta timp de un an pe gratis"
Te crede mutu'. Lucrez in vanzari si la voi se intra pe comision.

Mie imi place Tariceanu dar hai sa nu il transformam intr-un lider de stanga, adica sa il ridicam in slavi. Eu sunt convins ca omul asta suporta critica cu demnitate si chiar invata din ea.

Lilick Auftakt spunea...

@Christyan

Hai ca de 5 ani e numai criticat. Eu il laud pentru a doua oara. Prima data l-am comparat cu Balladur, de m-au tot pomenit cei de pe blogurile portocalii pana ce au aparut "scuzele" lui Basescu, si acum cu chestia asta cu Sandero. Cand putem sa le inchidem gura de ce sa nu o facem. Ei il lauda pe Basescu si cand stranuta (ca sa nu zic ceva mai dur)

mihai4 spunea...

Tot el Tariceanu... cand intr-o economie lesinata singurul lucru care merge la capacitate maxima este Dacia. Ea aduce circa 2,5% din P.I.B. DECI,DA.--------Nu stiu daca stiti, dar bunicul sau strabunicul lui Calin, pe la sfarsitul anilor 30 era cat pe ce sa aduca Fordul in Romania, mai precis se intentiona sa se faca o uzina de asamblare Ford pe undeva prin Dobrogea, dar intre timp venise razboiul. Insa iata ce frumos se-nchide cercul peste ani. Calin le-a indeplinit visul inaintasilor lui. Frumos, frumos de tot. Asta e devotament fata de tara, sau cel putin asa-l vad eu. Cand altii il umpleau de laturi, el isi vedea linistit de obiective. Practic cei ce sustineau pe-atunci scoaterea taxei auto cu tot circul creat de Realitatea tv ,cu caravanele lor si cutiile pline cu semnaturi carate pe umar la Bruxeles de insusi Andrei Gheorghe, puneau in pericol inclusiv continuarea investitiilor de la Craiova. Acum pentru Ford, Craiova e vitala, deoarece doresc si ei conceperea unui automobil ieftin care sa le evite falimentul. Forta de munca mai slab platita decat in vest si bine pregatita fiind asul care le lipsea din idee. Asadar am avut la carma tarii un Iliescu, deci trebuia sa fie tara brazdata de lucrari antiinundatie, de Emil dar el a fost geolog asa ca n-am ce sa-i reprosez, si de chelie. Ce-a lasat chelie? O flota mare. Ha ha----a 5-a flota la nivel mondial in 89. Acum cate vase mai sunt?Spuneti voi si judecati: cine a facut bine tarii si cine nu? Va pup.
PS.Daca va mai luati de Daianu va sparg pe toti.

codeus spunea...

hai că mergem in Finală ieee

Lilick Auftakt spunea...

@codeus

Eram aproape sigura..

Jpost.ID spunea...

Dispui de cifre în ceea ce priveste contributia Renault si Ford la PIB? Aceste concerne au beneficiat de subventii din partea Statului român. Ne poti spune din ce fonduri si ce impact au avut subventiile asupra dezvoltarii zonale (colaborari, investitii) si a protectiei mediului?

Ca votant al PNL sunt interesat de cifre exacte. Vreau sa stiu în ce masura si cum ma pot implica în proiectele comune.

Sper sa fiu bine înteles, un partid care ofera clasei mijlocii posibilitatea de implicare concreta, nu poate fi banuit de promisiuni fara acoperire.

Lilick Auftakt spunea...

Jpost.ID

De unde sa dispun de astfel de cifre? Nici nu sunt economist. Nu am la dispozitie decat date care se gasesc pe internet. Dar pe astea le ai si tu. Nu am scris nimic despre contributia Renault sau Ford la PIB, ci de un boom la exporturi pe luna martie. Ai aici mai multe cifre:

http://www.ziua.ro/display.php?data=2009-05-12&id=252979

Anonim spunea...

@Chrysthyan - nu pricep ce comision? Cine sa intre la noi, ca nu ne intalneam decat cu reprezentantii fimei Ford, ei fiind singurii care au depus oferta. Nici macar Monica Macovei nu a sugerat vreodata ca aceasta privatizare e in neregula. Va imaginati ca Ford da comision? Experienta pe care am castigat-o lucrand in aceasta comisie ma face sa nu-mi para rau nicio secunda de faptul ca nu am fost platit pentru munca mea.
@Jpost.ID - Ford nu a primit subventii din partea statului roman. A negociat acordarea unui ajutor de stat regional, cocretizat prin investitii in infrastructura in zona Craiova. OK, e si in beneficiul Ford, dar si in beneficiul intregii zone. Nu exista scutirile pe care le-a obtinut Renault la vremea respectiva.

Jpost.ID spunea...

@ lilick, mihaivoicu,

tocmai de aceea am întrebat fiindca aportul celor doua concerne e semnificativ si benefic, nu doar la nivel national ci, mai ales, în ceea ce priveste dezv. regionala. Aceasta politica a dezv. regionale în jurul platformei unui mare producator da rezultate bune în occident. România are sansa de-a atrage astfel de producatori datorita costului relativ scazut si pregatirii bune a fortei de munca. Însa fara cifre exacte acest avantaj poate fi deturnat, noi ramînînd doar cu o impresie superficiala, usor de manipulat mediatic.

Posibil sa iesim si din criza, fiind o economie mica, flexibila si relativ independenta, dar toate astea trebuiesc *argumentate*. Tariceanu nu e un demagog de teapa lui Cristi Preda, TRU & gloata de teoreticieni ai nimicului.