14 mai 2009

"Trecut-au anii..."


Nu stiu daca si voi, dar eu de cate ori gasesc pe net fotografii cu Bucurestiul pe vremuri sunt tare incantata. Imi place mult sa revad locuri vechi, sa realizez cat s-au schimbat, cum a trecut timpul peste ele, sa compar. Bine, acum nu zic neaparat de Bucuresti… Probabil fiecaruia ii place sa revada fragmente din memoria orasului in care locuieste, surprinse pe pelicule color, alb-negru sau sepia, in functie de perioada in care au fost facute.
Asociatia “Bucurestiul meu drag” impreuna cu “Muzeul Municipiului Bucuresti” ne invita la expozitia foto "Trecut-au anii...", expozitie ce reuneste fotografii cu Bucurestiul anilor '60-'89, cu fotografii facute in zilele noastre. Se va deschide la sfarsitul lunii mai.
Alaturi o fotografie cu Piata Unirii, zona Hanul lui Manuc. Nu stiu exact anul in care e facuta, dar, dupa cum sunt imbracate doamnele din poza, banuiesc ca nu mai tarziu de inceputul anilor '70. Daca nu chiar mai devreme… Ce ziceti?
Mai multe imagini AICI.

11 comentarii:

Mos Califar spunea...

Indiciu pentru an : "G.A.S." ;) Multe poze cu Bucurestii de alta data gasiti si aici cu un search
http://images.google.com/hosted/life

hendrix spunea...

Nu cred sa fie din anii '70, este de pana in '65. Stii de ce? In centru troneaza mai multe mese cu legume si fructe, avand in spate pancata GAS Mihailesti, semn ca era din anii in care functionau din lin fostele gospodarii agricole, facute dupa modelul colhozurilor staliniste.
Al doilea motiv este legat chiar de costumatia doamnelor. Sincer, in anii 70' era alta moda, trecusera anii in care femeile purtau haine atat de demodate si in ton cu epoca comunista.

Lilick Auftakt spunea...

Da, @Mos

Ma gandisem si eu la asta, dar chiar nu stiu exact perioada. Banuiesc ca GAS inseamna Gospodaria Agricola de Stat. Adica acele gospodarii infiintate de comunisti. Dar nu stiu cand au aparut si cat au existat.

Lilick Auftakt spunea...

@Hendrix

Da, si eu ma gandisem. Personal nu am auzit de GAS pe vremea comunistilor, deci trebuie sa fie tare devreme, cand nici nu ma nascusem. Dupa abundenta de legume si fructe, si dupa cum sunt expuse, banuiesc ca e vorba de vreo "sarbatoare a recoltei", dar nu stiu daca pe atunci se numea asa. Femeile mai tinere sunt imbracate tare cazon, in fustite clos in nuante de gri si camasute albe, si ma cam mir, pentru ca erau totusi in centrul Bucurestiului, chiar daca e o piata. Da, sigur e mai devreme decat m-am gandit la prima vedere.

Anonim spunea...

Gospodariile agricole de stat, dupa cate stiu, au functionat pana in 1967. Dupa aceea au aprut IAS-urile

Pro DOC spunea...

Sigur ca ne emotioneaza tot ce e legat de copilarie si adolescenta, chiar daca amintirile noastre au "retusat" intre timp realitatile afisate in aceste fotografii. Ce pacat totusi ca Bucurestiul a ajuns un asemenea haloimis arhitectonic!...

Lucia Verona spunea...

Copii, chiar asta era moda, cu bluze albe şi fuste largi - prin 1965 sau aşa ceva. Am purtat şi eu:) Dacă vă uitaţi la filme europene din perioada respectivă, era cam aceeaşi modă, cu un mic decalaj. Nu ştiu exact cînd au schimbat numele din G.A.C. în C.A.P. şi din G.A.S. în I.A.S, cred că prin 70. Pe vremea aceea nu era penurie de alimente, iar la Arad, unde locuiam eu, piaţa era superbă.

Anonim spunea...

mega-distractie:

http://www.inpolitics.ro/articole/39747/Exclusiv-Br-ndu-a-Novac-n-c-r-i-pentru-efia-ministerului-Culturii.html

Liviu spunea...

Subscriu. Din cate stiu, denumirea GAS s-a folosit pana prin 1965, dupa care s-a trecut la IAS, mai cunoscuta noua, celor care inca n-am uitat cum era in comunism.

Lilick Auftakt spunea...

@Mihai Voicu

Da, despre IAS stiam, dar nu aveam idee cand au aparut exact.

@Pro Doc

Da, mare pacat.

@Lucia

Filmele italienesti... Pe-acolo stiu ca am vazut. Nu era penurie de alimente din cate am auzit, si culmea, toate fructele si legumele alea erau... romanesti. :)

@Anonim

Merci :)

@Liviu

Nu stiu cum sa spun... Am uitat si n-am uitat. Vorba lui Pro Doc: s-au mai "retusat" amintirile. :)

mihai4 spunea...

Uite,eu am un album pe care-l tin tot timpul pe birou.Se cheama :Bucuresti-portretul unui oras de editura crater,facut de Gheorghe Leahu.Il am de prin 2000 cred.Pe mine ma pasionat arhitectura vechiului Bucuresti.Omu asta a salvat multe imagini cu vechile cladiri pe care ,,Ceasca'' le darama.Sti cum?Pictandule.Este arhitect de profesie si are suflet mare.GHEORGHE LEAHU,tine minte Lilick,un om care a facut multe dar nu e cunoscut asa ca javrele astea de pupincuristi.