2 dec. 2009

Basescu nu e trucat. Doar terminat.


Cei de la Institutul de Criminalistica nu au spus ca filmuletul a fost trucat. Au analizat clipul care a aparut pe net si s-au pronuntat corect: orice film care apare pe net e editat. Si este o copie. Sigur. Asta puteam sa avizez si eu. Mi-a placut insa plansul din final al lui Basescu. Nu e trucat, e totusi "editat" si arata clar ca individul e terminat. :)

Si, sa nu uitam... Traian Basescu (interviu Tolontan via Mos Califar): "Eu am contactat experţi acreditaţi de Ministerul Justiţiei şi ne-au cerut două lucruri: înregistrarea orginală şi camera cu care s-a făcut filmarea. Punctul lor de vedere este că nici un expert nu va accepta să dea un certificat în lipsa înregistrării originale şi a camerei." V-ati lamurit, da? :D

17 comentarii:

cineva spunea...

Mi-a spus sotul meu ca a plans in final. Incredibil! L-am auzit pe magar dar nu l-am vazut. Daca cumva ai clipul mi-ar placea sa-l vad si eu. :) Sper sa nu aiba efectul invers decat cel scontat (ma refer la filmulet).

Lilick Auftakt spunea...

@Cineva

Am vazut in direct. Inca nu am film. O sa apara. Dupa ce va fi trucat. :))))

cineva spunea...

L-am vazut acuma in reluare! E bestial! E de spitalul 9! Dar io cred ca mogulii cei rai au realizat "un trucaj ordinar" si nu e el ala care plange! :)

Anca spunea...

Alecu Racoviceanu intrase in direct la RTV si tocmai explica ceea ce scriam si eu inca din prima zi de scandal: compresia-decompresia unui clip produce pierderi de frame-uri si alterari cromatice. :D
(4 ani de facultate mi-am rupt gatu' in lupta cu pierderile calitative la compresie. It just steps on my nerves.)

irongates spunea...

Faimoasa expertiză de azi e un nimic, Patriciu cred că se prăpădeste de râs. Pe de altă parte, nu m-am bucurat de mult, aşa că tare aş vrea să văd un Băsescu doar posibil şef de partid. Nici la PDL nu sunt ape limpezi. Sincer mă bucur, poate se rupe partidul ăsta tip struţo-cămilă

Lilick Auftakt spunea...

@Cineva, @Anca, Irongates

Da, dar declaratia lui Basescu nu a fost facuta pentru noi. Ci pentru manelistii care il voteaza. Aia au plans acum cu gandul la Mogulul cel rau care a incercat sa le ingenuncheze Idolul emotiv.

Lilick Auftakt spunea...

Javra nu vrea sa scoata avizul in intregime. :))

casandra spunea...

Informatii de pe pagina de web a INEC
http://www.inec.ro/expertize.php#fiv

j. Expertiza fotografiilor şi a înregistrărilor video;
Cu privire la o fotografie sau înregistrare video, obiectivele expertizelor efectuate în INEC constau în: stabilirea autenticităţii, îmbunătăţirea calităţii imaginilor, analiza persoanelor şi a altor detalii, stabilirea locaţiei şi datei unei imagini, recondiţionarea suportului magnetic sau digital pe care se află imaginea.
1. Stabilirea autenticităţii: Scopul examinărilor în vederea stabilirii autenticităţii este de a determina dacă fotografia sau înregistrarea video sunt originale, nealterate şi dacă au fost efectuate cu echipamentul tehnic prezentat de parte.


Tot acolo am aflat ca INEC efectueaza expertize si elibereaza Rapoarte de expertiza, nu avize. Dar, neavand inregistrarea originala si camera video, nu au fost in masura sa ofere un raport, ci un aviz referitor la o copie editata.
Ma tem insa ca multi romani nu au cunostintele necesare pentru a intelege asemenea fineturi tehnice. Cine este astazi in posesia camerei video folosita in 2004 si a filmului original?

Daca ele nu sunt disponibile, atunci toata tarasenia este o sceneta cu "victima" Basescu, regizata cu suficient de mult timp inaintea alegerilor, pentru a-si face efectul.

Lilick Auftakt spunea...

Sper ca Patriciu sa se tina de cuvant si sa il infunde la proces cu martorii si cu filmul original. Iar ii mai ia niste bani. :)

dramoleta spunea...

Ii putea spune si Gutză ca e o copie, si nu originalul /floor

Ma ingrijoreaza faptul ca nu i-a mai reusit scena plansului. Clar, e terminat :))

Lilick Auftakt spunea...

@Dramoleta

A, Guta e expert, sigur! /floor

Anonim spunea...

De nu am scris pe tema asta de mi s-a acrit!!!

Oricum, inceputul este magistral (secunda 50 pe siteul realitatea: http://www.realitatea.net/basescu--inregistrarea-nu-este-autentica--sa-ti-fie-rusine--dinu-patriciu_690146.html ):

"CD-ul a reprezentat fidel inregistrarea din ziarul Gardianul"

Macar daca faceau analiza pe caseta de buna calitate aflata si la realitatea si la antena. Aceeiasi care i-a fost sugerata si expertului "independent" lucian Blaga acu multe zile....

In schimb, azi, Base a semnat legea care da voie guvernului suspendat sa trimita bugetul in Parlament. La 30 de zile de cand se cere asta. Suficient de tarziu incat sa vedem continutul cifrelor din buget abia dupa 6 decembrie...

Anonim spunea...

Ultima, deocamdata, fiindca nu mai am cu ce sa le mai fac: mi-au dat o spargere la studioul meu de la Cresa nr.7 din Gradistea si mi-au luat toate bilutele de la socotitoare :(
http://www.newyorker.com/online/photocontests/cartoonkit_desertisland/entry500631521?nextId=500630733

Traian Breazu spunea...

Nesimtitii au schimbat deja si sloganul electoral pe bannerele online, ceva de genul "nu pot ei truca vointa ta". V-am spus ca chestia cu filmuletul nu avea sens, chiar daca filmul nu e trucat (si nu e). Acuma cine-i explica la tzatza din deal sau la tanti din cartier cei mpegul cei jpegul, ce e o comprimare, de ce o comprimare nu-i trucaj.

Tökes si partidul ala secui il sprijina deschis pe Basescu. Se dovedeste ce am spus mai demult: secuii aia securisti si Tökes sunt pe blat cu Basescu, inainte lansau tot felul de diversiuni cu autonomia taman in timpul campaniilor electorale ca sa pozeze Basescu in aparatorul integritatii statale. Acum au considerat ca e mai bine sa-l sprijine pe fata. Mai bine asa, toti securistii stransi in jurul sefului.

Sictireli spunea...

Ce om din Romania nu ar fi plans? Este ca si cand te-ai desparti de femeia iubita. Ca tot edita Maria o scrisoare (deschisa). Sa ti se spuna ca te-ai ales cu o copie, e ca si cand ti-ar spune o curva ca te-ai ales cu blenoragie. Pai sa nu plangi?

Deceneu spunea...

Basescu i-a adresat o replica lui Patriciu, dar am aflat ca Lavinia Sandru a luata caseta la Ploiesti, ca sa-l protejeze pe Basescu.

Mare eroare a facut Basescu, cand a subestimate razbunarea femeilor si a trimis-o pe Lavinia "pe centura politicii".
:)

Ada Rus spunea...

Buna dimineata. Poate domnul Basescu, cum tot ar mai vrea sa plece un an pe mare, ajunge la Bollywood si filmeaza Lantul amintirilor varianta actualizata, netrucata. La plans, se pricepe bine. Sau e de la prea mult abur etilic, oare?