7 ian. 2010

Intelectualii si solidaritatea (plus Update)

"Va spun foarte deschis. Nu sunt adeptul unui tip de cariera politica precum cel pe care l-a imbratisat doamna Udrea sau cel pe care l-au imbratisat, in alte partide, oameni care apar mai intai in paginile acestor gazete de senzatie, care sunt mai degraba persoane care frecventeaza cercuri mondene si pe urma vor sa faca politica. Nu este optiunea mea de viata, nu am contact cu aceasta lume a cluburilor, a oamenilor bogati", a declarat Preda, miercuri seara, la Realitatea TV. - ziare.com

Acesta este raspunsul pe care l-a dat ieri Cristian Preda, atunci cand echipa de la "Ora de foc" a citat din articolul din 2005 pe care i l-am pus domnului Preda pe blog, cu intrebarea: "Mai puteti avea si astazi asemenea opinii?" Consider ca mi-a raspuns, chiar si in felul asta, prin intermediul RTV. Il intrebasem, de altfel, si AICI, pe blog.

"Sa stiti ca eu nu ma dezic de criticile pe care le-am facut in trecut la adresa doamnei Udrea. Faptul ca domnia sa nu stia care este regimul constitutional al Norvegiei mi s-a parut si atunci - si mi se pare si astazi - un lucru grav", a spus eurodeputatul.

Acum, daca e un demers 100% sincer sau nu, nu mai conteaza. Cristian Preda a trecut de unele limite permise in PD-L si conteaza ca a spus ce a spus. Si ca noi oricand il vom putea cita. Dar altceva ma scarbeste... Un fenomen care exista si pe vremea comunismului. Faptul ca unii intelectuali se revoltau asa, pe rand, si nimeni nu ii sustinea.

Va aduceti aminte cum intelectualii nu au fost in stare sa se solidarizeze cu Goma. Il dispretuiau. Apoi unii au inceput sa se dezica, pe rand, de partid. Dar doar dupa ce au fost indepartati, ca Paler in 1983. S-a crezut ca securitatea ii controleaza. Ca partidul. Ca e o tactica de a-i neutraliza pe rand. Poate era si asta... Dar intr-o masura mai mica decat ne imaginam. Fiindca observam acum, in libertate, cum nu sunt in stare sa se solidarizeze. Observam cat de fricosi sunt.

Mai putin Alina Mungiu Pippidi... AICI.

Update - Atacurile lui Preda continua. E de parere ca Boc ar fi trebuit sa candideze pentru sectorul 1 nu sa fie desemnat premier. Cititi AICI.

17 comentarii:

beatris spunea...

@ Lilick
Buna,am colorat blogu'.....violet,o fi de bine ??:))

Lucia Verona spunea...

O precizare: Paler "s-a dezis" înainte de a fi îndepărtat de la ziar şi din partid.
Iar cu Goma e mai complicat. Au fost intelectuali care s-au solidarizat cu el în 1956-57, cînd a fost arestat - şi au fost la rîndul lor arestaţi.

Liviu spunea...

Senzatia mea e ca demersul lui C. Preda e mai mult unul de salvare a propriei fete, in niciun caz de reformare a partidului. Ramane de vazut daca si acest demers e autentic si nu e cumva raspunsul unei comenzi de la Cotroceni.

In rest, propun ca numele emisiunii Ora de foc de la Realitatea TV sa se schimbe in... Pora de foc.

Lilick Auftakt spunea...

Super, @Beatris. E de bine. E foarte frumos. :) O sa il pun pe lista blogurilor violet care sustin campania.

Lilick Auftakt spunea...

@Lucia

Totul era.. complicat. Pana si daca un al doilea se dezicea.. primul zicea ca nu se solidarizeaza cu "comunistul asta". Bineinteles ca e un subiect foarte greu si vazut de fiecare foarte subiectiv. Uite si acum: unii zic ca Voinescu s-a solidarizat cu Preda. De unde. Sustine exact contrariul. Asa ca sunt numai interpretari. Eu as fi vrut sa vad niste luari de pozitie ferme. Mai ales acum, ca suntem liberi. Dar... Ia-le de unde nu-s.

Lilick Auftakt spunea...

@Liviu

Da, e posibil ca Preda sa-si salveze onoarea. Si ramane de vazut daca e asa cum zici tu si cum am zis de altfel si eu. Totusi eu am pus o intrebare la care, indirect, mi-a raspuns. Si a facut-o public, deci nu putem avea vreun dubiu. Trebuie sa recunosc ca a avut puterea sa sustina o astfel de opinie.

Dan Patrascu spunea...

Eu unul apreciez declaratiile domnului Preda. Mi se par corecte. Nu vad de ce ar trebui sa-si spele onoarea. Cu ce si-a murdarit-o? Nu cred ca simplul fapt de a fi membru unui partid, indiferent de ce partid este vorba, ar trebui sa fie o pata.

La fel cred ca si atunci cand cineva este inregimentat politic, nu isi pierde totusi libertatea de a nu fi de acord cu anumite lucruri care se intampla in partidul din care face parte.

Lilick Auftakt spunea...

@Dan Patrscu

Cel mai mult si-a patat onoarea, din punctul meu de vedere, atunci cand i-a comparat pe Basescu cu Corneliu Coposu si pe Monica Macovei cu Doina Cornea. Mie asta mi-e de ajuns. Stie el prea bine ce i-am reprosat. A fost un gest de o mizerie rara.

Shadow spunea...

@Lilick

E "praf in ochi". Toata treaba este facuta pt a se lua "imaginea" de pe buget. E "buba mare" bugetul. Foarte mare.

Preda este bun de psd ca "ideologie":

Uite aici:

"Este absolut inacceptabila aroganta acestor exponenti ai unor clase de afaceri care de altfel s-a imbogatit de pe urma contractelor pleasca date de la stat sau pacalind statul. Sunt foarte multi si in PDL si in PSD, eu personal ma simt agresat in decenta cea mai elementara atunci cand ii vad pe acesti oameni care sunt in mod fundamental dezarticulati dand lectii doar pentru ca, pe baza banilor pe care i-au castigat, ocupa pozitii de autoritate in partide intai, si isi permit sa viseze sa colonizeze statul."


Vina o poarta "cercul de afaceri". Se vrea eliminarea totala a oamenilor de afaceri din "caruselul" puterilor statului. Discriminarea dupa asa metode este o discriminare tipic comunista si practicata si de psd in anii 90.


In democratie "oricine" isi poate permite sa "dea lectii". Conteaza doar "argumentul" si nu "stereotipuril" precum "dezarticulati", "pacalind statul", etc.
Nu-i convine prigoana il poate ataca pe "prigoana" pe competentele acestuia parlamentare nu pe "oamenii de afaceri".

Nu se simte dl Preda absolut deloc agresat in decenta sa cand "colegii" sai de "suflet" sunt abonati la "banii statului" (de la icr de exemplu) in mod "ilegal" fara licitatie pt promovarea de proiecte artistice, fara analiza, fara nimic.
Cine pacaleste mai tare statul in cazul ala? Cel care platit de stat pleaca sa-si sustina doctorate pe timpul si banii statului sau cei care fac contracte cu statul?

Lilick Auftakt spunea...

@Shadow

Eu cred ce spune acum Norica Nicolai la tv. Eu cred ca din PD-L se va rupe o aripa ("curata") si cei care raman vor deconta insuccesul guvernarii. Bineinteles, la indemnul lui Traian Basescu. Pentru ca nu mai are pe cine sa rupa si pe cine sa dea vina acum.

william spunea...

... Deunazi spuneam unui prieten ca, pentru a-l invinge pe Imparatul clonelor (mustelor) portocalii, in aceasta situatie fara speranta e nevoie de un Anakin/Vader...
C.Preda tocmai ne-a aratat ca mai exista inca 'bine' in el ...
Sa ne pregatim de lupta deci(una diperata intr-adevar)!

Shadow spunea...

@Lilick

Nu se va rupe nimic din partidul stat cat timp presedinte e basescu. Se va rupe imediat ce nu va mai fi.
Norica ia si ea plasa. Azi prioritatea este bugetul. Asta conteaza. Nu "pseudo modernizarea" care e doar "lupta pt imagine". Stilul basec fiind recognoscibil.

Oana spunea...

Ma rog, eu n-am asa o bunatate sufleteasca. Daca pana acum i-a placut, mi se pare normal sa-i placa si de acum incolo. Manelele electorale au fost ok. Asocierea cu Udrea a fost ok, cu Eba la fel. Sa ma lase cu lacrimile astea ca nu ma impresioneaza. Am zis.

Lilick Auftakt spunea...

@William

Interesant. :)

@Shadow

Ei, iti imaginez ca nu ma aliez acum cu Preda. Dar sa nu-i dam in cap. Sa-l lasam ca poate mai produce ceva valva. Ai dreptate ca e bugetul e mai important.

@Oana

Sigur. S-a abtinut atata timp cat trebuia sa castige Basescu. Totusi, eu l-am urmarit. Nu e la primul atac la adresa lui Boc. Ba l-a mai atacat si pe Oprea. Ma rog...

La multi ani daca e si ziua ta azi!!! :)

Lulutza spunea...

Cred ca le dam prea multa importanta 'telectualilor pedelisti. Iaca, au facut si ei olecuta de "diversitate in unitate"... Ca sa nu mai spuna gurile rele ca partidul lor drag ar fi anticonstitutional, taman acum, cind a reusit sa inlature orice opozitie de la... impartirea cozonacului nutzional!

Vezi art.40 din Constitutia Romaniei, asa, de amorul artei, pentru ca si dinozaurii din CCR, si toate organizatiile si ONG-urile pentru apararea drepturilor omului sint la cheremul PD minus L cam de prin 2006-2007.

La Cristian Preda & Cie se vede cu ochiul liber ca joaca teatru, pentru privilegiile personale aferente sau spalari publice de imagine. Ce sa-ti spun, "democratie de partid" in partidul-stat. Pen'ca deja PD minus L este mult mai mult partid-stat decit a fost vreodata PSD. Ba chiar decit a fost odinioara FSN, pina sa se rupa din acesta - cu sedii centrale cu tot - PD-FSN, predecesorul "de drept" al actualului PD minus L.

PD minus L o sa-si schimbe numele, o sa-si faca iar o "benefica" rebranduire... Mare brinza, puteau s-o faca si fara atita... agitprop for dummies!

barack spunea...

Ma enerveaza Preda pentru ca vrea sa se victimizeze.Saracul de el abia acum si-a dat seama ca PDL-ul e un partid de mafioti care nu il lasa sa-i reformeze.:))

atreides spunea...

Eu inca nu sunt lamurit in privinta actiunii lui Preda. Pana ne lamurim, cred ca cel mai bine este sa asteptama sa vedem ce se mai intampla. Eu cred ca e totusi ceva bun in Preda, desi m-au enervat o mie de chestii din ceea ce a facut sau declarat. Sa va dau un singur exemplu: omul a declarat pe blog, pe 22 noiembrie, ca la referendum a votat ''NU'' la intrebarea cu unicameralul. Este unicul pedelist pe care il stiu eu care sa fi votat (si sa fi declarat public ca a facut-o) in acest fel. Pentru un partid ca PDL, asta mi se pare un gest remarcabil. Preda inca refuza sa raspunda la intrebarea pe care i-am pus-o pe blogul lui, anume daca isi doreste vot proportional sau majoritar, dar probabil la un moment dat va trebui sa raspunda la intrebarea asta si atunci cred ca vom fi pe deplin lamuriti in privinta lui.