20 mar. 2010

Marș Funeriu ! (Funeral March for a Marionette)



O postare inspirata de Chat Noir.

23 de comentarii:

william spunea...

Foarte frumoasa ideea lilick... din pacate e cam ...'margaritas ante porcas'...scuze de expresie. Fun(ebr)You asta al Educatiei nu vibreaza decat la manele... din acelea cu gratare si dusmani... Simbolistica pe care ai folosit-o tu aici nu va face sa tresalte nici macar firul de par care i-a ramas in varful capului...
zau asa, nu se trage cu cu un Flak de calibru 85 in pitzigoi.

Lilick Auftakt spunea...

@William

Ei, postarea este pentru voi. Devoratorul de manele care calcula viteaza pumnului in studioul OTV, alaturi de Oana Zavoranu, de pe scaunele pe care stateau nu demult cioclii Elodiei, e o biata victima.

william spunea...

ha ha ha... de fapt calcula viteza pumnului sub picaturile de ploaie ce cadeau sub un unghi de incidentaa de 78 de grade 23 de minute si 15 secunde si tinand cont de legile lui Kepler aplicate pentru toate sistemele stelare din Calea Lactee :)
un adevarat geniu al mecanicii ...pentru un chimist ..hihihi (pe manelisti i-a convins, oricum)

Adrian Stoica spunea...

Uite-aici, scoala de scoala. O fi trecut ARACIPul sa ARACISul pe-aici?

http://www.ziare.com/actual/social/03-20-2010/60-pe-loc-la-scoala-de-manelisti-a-lui-dan-bursuc-1003869
Uite inca o scoala de scoala:

http://gossip.haipa.ro/2007/10/18/alina-plugaru-face-scoala-de-sexoral/comment-page-1/

Adevarul e ca ... avem cu ce...

Lilick Auftakt spunea...

@William

Pai s-a vazut la vot ca i-a convins. Sigur. Remember "44 de pahare".. :)

@Adrian Stoica

Da, nu ma mira. Cu un partid la putere care promoveaza manelele, si cu un Patapievici cu "sexul oral" pe buze, e si normal ca tinerii sa se indrepte spre asa ceva. Doar au auzit bine de la prezident ca 99% dintre romani sunt manelisti. Maneaua fiind asadar de viitor, aleg si ei calea spre implinirea profesionala cea mai sigura.

Lucia Verona spunea...

Superbă piesă! Prea frumoasă pentru marioneta manelistă!

Lilick Auftakt spunea...

@Lucia

Hihi! Asa e. Dar n-am gasit o manea funerara sa-i dedic si a trebuit sa apelez la Gounod. :))

alex.dumitrascu spunea...

Cine-i Funeriu asta de tot ziceti?
Inmormantarea marionetei m-a impresionat insa. Credeti ca dupa inhumare sicriul este proprietatea familiei sau a decedatului?
Sau poate ca trece in patrimoniul primariei.
Mie mi-ar displace sa am ceva numai si numai al meu, chiar si dupa moarte.

Lilick Auftakt spunea...

@Alex

Cred ca va intra in colectia muzeala a Cotroceniului. :))

Anonim spunea...

Eu nu prea văd legătura cu Fune(b)riu.
Pentru că:
Păpuşarul taie sforile marionetei, condamnând-o la moarte. Toate păpuşile din casă se adună în jurul corpului aflat în imposibilitate de mişcare, presupus lipsit de viaţă, îşi exprimă compasiune, procură un sicriu, fac şi pe cioclii, organizează întreaga ceremonie funerară, se reculeg lângă proaspătul mormânt şi se retrag în tăcere, ducând amintirea marionetei dispărute în sufletele lor cernite, neapucând, din acest motiv, să vadă cum aceasta revine la viaţă, dovadă că nu sforicelele păpuşarului îi asigurau forţa vitală, ci solidaritatea prietenilor de care este înconjurată.
Şi în mijlocul cărora va reveni, cu siguranţă.
Hmm...
Mai degrabă aş zice că e o metaforă despre învăţământul românesc, despre Mile Cărpenişan, despre noi toţi, până la urmă...
Nu prin sforile mânuite de păpuşar ne vin energiile vitale, aşa cum ar vrea el să ne facă a crede, nu el este vieţii, nici pe departe.
Energiile esenţiale ne vin prin legăturile invizibile care formează păienjenişul de gânduri intersectate, în continuă mişcare, reţeaua inefabilă, mai mult sau mai puţin virtuală, prin care comunicăm şi ne transmitem vibraţiile fundamentale, cele cu adevărat vitale.
Asta, desigur, dacă îl considerăm păpuşar pe cine ştim noi, şi nu ne gândim la Dumnezeu.
Aşa că, zău, Lilick, nu cred că despre personajul, ieşit, ce-i drept, dintr-un karaghioz de mahalala turcească, despre această umbră mişcătoare pe fundalul prezentului, pentru că pe cel al istoriei n-are nici o şansă să apară vreodată, despre marioneta dezmembrată, căreia păpuşarul e gata-gata să-i reteze corzile, este vorba în frumosul poem animat.
Nici pe departe.
Ăstuia i s-ar potrivi, mai degrabă, Pinocchio, dar numai partea în care-l chinuie pe Geppetto, înainte să plece-n lungu-i peregrinaj iniţiatic.
Hai, până la faza când îi creşte nasul!
Cât despre Gounod... Nici măcar muzica lui răscolitoare n-o merită impostorul!
Noi da, noi o merităm!
Mulţam frumos!

Lilick Auftakt spunea...

@Toni

Bineinteles, fiecare interpreteaza cum vrea... Mi-a placut interpretarea ta. Eu nu i-am dedicat decat un.. "Mars!" :))

Anonim spunea...

Mă bucur că ţi-a plăcut ce-am zis, dar nu e atât interpretarea mea, cât intenţia autorului. Eu aşa l-am decodat, cel puţin.
În ce priveşte comanda adresată lui Fune(b)riu, aş crede că el o cunoaşte foarte bine, mai ales dacă o s-o însoţeşti şi de cealaltă, şi anume "Aport!".
Dar eu zic că ăstora, tuturor, li se potriveşte cel mai bine tot celebra dedicaţie oferită tuturor tiranilor, chiar şi într-o nouă interpretare:
http://www.youtube.com/watch?v=_5a20ZbIG_U
sau varianta asta:
http://www.youtube.com/watch?v=n3Q8bINOPV8
deşi, tot originalul...
http://www.youtube.com/watch?v=6VDRzlgtL6A
La alegerea fiecăruia. Mie mi-a fost cam greu, la ora asta...

Lilick Auftakt spunea...

Ah, ce ma oftic ca nu mi-a venit ideea sa pun si eu inca din campanie. Merci mult! :)

Anonim spunea...

Niciodată nu e prea târziu.
Şi oricând cred că e binevenit(ă).
De merci, îţi merci eu, că m-ai ajutat să nu intru de tot în penibilul în care mă
scufundasem deja pân' la brâu.
Cred că da, măcar sexul celor cu care schimb păreri pe bloguri ar trebui să-l ştiu.
Nu de alta, dar văd că şi-n lumea asta virtuală contează de care parte a baricadei eşti!
Nu aia politică, aialată!
Fir-ar să fie!

william spunea...

@toni...
foarte potrivita aceasta dedicatie ("Will you rock you (bitch)!") din partea liberalilor pentru baselu!
Intr-adevar... he got mud on his face and is a big digrace ...waving his banners all over the place...
Nu se putea spune mai bine de asa!

Sper din toata inima ca va fi urmata de asta (cat mai repede):
http://www.youtube.com/watch?v=u0xsRgivU4M&feature=related

Anonim spunea...

@ Lilick,
Pe blogul Roxanei, @Stejar se plânge că nu poate accesa blogul tău. Poate citeşti aici http://roxanaiordache.wordpress.com/2010/03/20/ponta-plus-vadim-egal-love-tribalism-redivivus/#comment-74869
Eu n-am întâmpinat nici-o dificultate.

Cârcotaşu spunea...

Sorry, mesajul anterior, cel despre Stejarul, nesemnat, îmi aparţine.

Chat Noir spunea...

Mult mai inspirată postarea ta :) Beloved puppet ! Hi, hi ! … din pop-up dictionary ! Cred că din manelo-dicționar s-ar traduce, la noi !

beatris spunea...

S-a speram ca iti aude si executa comanda :))

Lilick Auftakt spunea...

@Carcotasu, mu;tumesc. Ii voi pune lui @Hendrix mesajul aici.


stejarul spune:
duminică 21 martie 2010 la 9:03:49 am
Roxana ma scuzi ca iti folosesc blogul dar n-am alta solutie.

De vreo 2 zile imi este imposibil sa accesez blogul lui lilick :
http://lilick-auftakt.blogspot.com/2010/03/o-scrisoare-de-la-baia-mare-tot-despre.html. (intru pe blog si in f scurt timp imi apare ceva de genul “an error… IE will close now..etc)

Foarte ciudat. E voie sa fim paranoici pentru ca paranoia “keeps us safe”. Da? lol Eu cred ca securistii lui basina tiran blocheaza cumva site-ul. Nu-s expert in computere deci pot vorbi mari prostii.
As fi vrut sa-i scriu lui Hendrix (l-am intalnit la lilick pe blog) ca poate ce nu ar fi o idee rea sa faca un blog al lui Cristian Anghel in care sa scrie toata tarsenia. Ar putea pune poze cu el, ar putea posta evaluarea cladirii, etc. Blogul ar putea fi bilingv (romana / engleza). Daca au nevoie ii pot ajuta cu engleza.
Avand un blog, ar putea fi trimis linkul peste tot. Amnesty International, CEDO, comisia de justitie a UE,samd. Trebuie facut valuri mari cu cazul asta pentru ca basina a calcat stramb. A facut o greseala capitala: ales un om cinstit sa-i faca “dosar”. Daca i s-a intamplat lui Anghel, se poate intampla oricui !

Lilick Auftakt spunea...

@Chat Noir

Dar totusi de inspirat tu m-ai inspirat. Hihi! :))

Orry spunea...

parca prea frumoasa pentru manelista! ;)

Anonim spunea...

William, absolut asta e continuarea.
După ce-i demolăm, vor muşca ţărâna, cum altfel!
Bine c-ai pus-o, azi noapte eram prea obosit să mi-o aduc aminte...
We WILL rock them and they WILL bite the dust!
Absolutely!