29 iun. 2010

Basescu, cel mai fricos presedinte


Vinerea trecuta, la ora 11 si cateva minute, adica imediat dupa ce manifestantii din fata Palatului Cotroceni se evaporasera, isi facea aparitia in viteza si cu convoiul de rigoare Traian Basescu. Era clar ca asteptase special ca lumea sa plece, ca sa poata intra in Palat. Mi-am adus aminte si de faptul ca fiind chemat de catre sindicalisti in Piata Universitatii evitase sa dea un raspuns. De asemenea, mi-am mai adus aminte de amanarea sarbatorii "Porti deschise la Cotroceni", desi cu un an inainte presedintele anuntase ca asta va deveni o traditie. Cum nici acum, cand sunt inundatii catastrofale in tara, Basescu nu da niciun semn de viata. Sau, daca face vizite prin tara, le face pe ascuns, asa cum a fost acum cateva saptamani in Insula Mare a Brailei fara sa stie mai nimeni.

Mi-e clar ca presedintele e un fricos si se ascunde, intr-un fel atat de las, cum nu a facut-o niciun presedinte pana acum. Nici Iliescu, nici Constantinescu si nu, nici macar Ceausescu. Si, pentru a va aduce aminte de un moment fierbinte in care Ceausescu a riscat sa mearga in mijlocul unei multimi ostile, citez din revista "22", articolul Ruxandrei Cesereanu. E vorba de greva minerilor din 1977 si de intalnirea acestora cu Ceausescu:

"Interventia lui Ceausescu a durat 5 ore (alte surse indica 7 ore), timp in care el a incercat sa explice politica PCR, apeland, previzibil, la demagogia specifica. Discursul sau a fost secondat de un zumzet general, de proteste si vociferari, iar in cazurile de surescitare nervoasa, chiar de huiduieli, fluieraturi ori de scandarea "Jos Ceausescu!". Seful statului a fost sicanat sonor, intrucat el refuza sa solutioneze mai ales cererea ca programul de lucru sa fie de 6 ore. Ceausescu nu a vrut de fapt sa inteleaga ce se petrecea, faptul ca greva reprezenta o ruptura intre Partid si muncitori (fapt fara precedent, in Romania comunista, la o asemenea anvergura numerica de protestatari). El a fost socat de incomunicabilitatea sa cu muncitorii; de asemenea, a fost speriat pentru siguranta si integritatea sa fizica, o data aflat in mijlocul grevistilor, unde sansele ca garzile de corp sa il poata apara erau minime. Drept care, intuind ca singura solutie este sa faca promisiuni pe care nu le va onora, apeleaza din nou la limba de lemn pe care minerii o cred, desi era evident ca masurile luate vor fi impotriva grevistilor, si nu in favoarea lor. In final, el este aplaudat pentru ca promite satisfacerea doleantelor. In mod previzibil, intr-o luna de zile Valea Jiului va fi reciclata si transformata intr-o cazarma. "Linistiti-va si reluati-va lucrul", ii sfatuieste Ceausescu pe mineri. Epuizat de discursul sau calp si de atmosfera tensionata in care nu se simtea in siguranta, atunci cand paraseste platforma de unde le vorbise grevistilor, Ceausescu are chiar un moment de slabiciune fizica, sprijinindu-se de unul din oamenii sai, ca un bolnav."

8 comentarii:

Augustin Radescu spunea...

Ai dreptate, n-a mai facut de multa vreme baie! De multime, evident! Oare de ce?

beatris spunea...

Sa fii fricos Nu este o rusine,si nu cred ca baselu e fricos,parerea mea este ca baselu da dovada de lasitate....care intradevar este o RUSINE mai ales pt.un sef de stat....si nu mai apare in public sa-l injure pina si votantii lui..si poate e mai bine sa NU il mai vedem pe el si camarila lui care incet incet dar sigur distrug tara ....ce a mai ramas de distrus!!PS....Am primit locuinta dar nu de la primarele Chiliman,sa ii fie rusine ca ne minte de atitia ani.......pe mine si pe ceilalti cera sunt in situatia mea.....poate este off topic...dar vreau pe aceasta cale sa-i MULTUMESC DOMNULUI OPRESCU SORIN primarul Bucurestilor care in 28 de zile mi-a rezolvat situatia....si nu intr-un beci cum am primit de la primaria sectorului 1 ci intr-un apartament nou,civilizat !!! Abia am putut sa am acces la internet....blocul nu este cablat la net ,la TV....e nou :)

Lilick Auftakt spunea...

@Augustin,

Da. Nu numai ca nu face, dar se fereste de oameni ca dracu' de tamaie. :))

@Beatris

Felicitari ca ai reusit. Astept poze pe blog cu noua ta casuta.:) Acum nu mai conteaza cine ti-a dat sau a avut posibilitatea sa iti dea, bine ca ti-ai rezolvat problema.

Adrian Stoica spunea...

Vreau sa stiu cine a votat azi pentru reducerea de 25%.

Lilick Auftakt spunea...

@Adrian

Habar n-am.

beatris spunea...

Am pus citeva poze....iti multumesc pt. tot ce ai facut ,virtual :)), pt mine in tot acest timp.....incurajari,sfaturi,etc...

Lilick Auftakt spunea...

@Beatris

Am fost, am vazut. Superb! Din pacate nu te-am putut ajuta efectiv. Doar ca au stiut de cazul tau cateva persoane in plus. Insa totul e bine cand se termina cu bine. :)

beatris spunea...

@ Lilick ai dreptate....mult mai multi au stiut de cazul expus de mine pe blog.....dar au manifestat INDIFERENTA....stii ce bine este cind " vezi" ca cineva se intereseaza ,macar aparent, despre situatia unui semen de al sau....o vorba, o incurajare.....dar din pacat acesta este adevarul chiar daca este dur.....romanii au devenit dupa ani de schimbari...egoisti,ignoranti,reci fata de situatiile neplacute ale semenilor sai....am constatat asta pe propria-mi piele cu atit mai mult ca sunt si oarba.....Acum vreau sa uit ce am patimit atitia ani,dar momentan nu pot....poate in timp....inca o data iti MULTUMESC prietena mea nevazuta !!