12 feb. 2012

"Tonul moderat"

De luni de zile postacii PDL acuza "isteria" lui Crin Antonescu, prin sute de comentarii pe internet. La ordin. De cateva zile lauda "tonul moderat" al lui Ponta, prin comparatie cu cel al lui Antonescu. Pe care il numesc, desigur, "isteric". Tot de cateva zile, postacii PSD lauda "tonul moderat" al lui Ponta. Se subintelege ca prin comparatie cu cel al lui Crin. Ei, aici e o mica diferenta. Nu au primit inca pe biletele cuvantul "isteric". Vor sa fie subtili. Dar pesedistii si pedelistii canta pe acelasi... "ton moderat". Culmea! Si unii si altii au tupeul sa spuna ca PNL vrea sa rupa USL! Ce-ar trebui sa le spun tuturor, deocamdata, pe un "ton moderat"?

38 de comentarii:

Lupus spunea...

Logica... unde e?
Ponta a raspuns pe un ton moderat isteriei portocaliilor... nu lui Antonescu.
Unde am vorbit de isteria lui Crin, Lilick?
Subliniam doar ca, in trecut, Ponta a raspuns pe un ton agresiv la agresivitatea celor de la guvernare si a pierdut in fata electoratului de stanga, care nu mai doreste doar haraieli politice.
Hotarati-va, sustineti sau nu USL?
Alegerile bat la usa.
Nu e timp de fite intre aliati.

Augustin Radescu spunea...

http://www.augustinradescu.blogspot.com/2012/02/scrisoare-intredeschisa-lui-victor.html

Mihai spunea...

Nu stiu ce e adevarat si ce e fals in "stirile ultimilor zile". Stiu ca "baietii veseli" isi baga coada. Ma intreb daca pana si caderea lui Base ajuta. Nu-si gasesc ei alt lider?

radu spunea...

Da, m-am prins si eu de asta, dupa socul pe care l-am avut la discursul lui Ponta. Cred ca USL trebuie sa le dea o replica pe masura diversionistilor, pt. a infirma orice banuieli. Sa dea tuturor impresia ca lucreaza pe sistemul "good cop" & "bad cop" de comun acord. Proiectul USL e spaima de moarte a basistilor, pe el vor sa-l destructureze, ca alta sansa la alegeri n-au. Ultimul sondaj CSCI a fost pbb. f. dureros pt. cei care credeau ca ciocoiasul de ungureanu si avortonii lui in civil vor fi gura de oxigen a basismului.

Anonim spunea...

MISCAREA ROMANIA PENTRU ROMANI
Romania se afla astazi in fata unor provocari deosebit de periculoase care ii pun in pericol insari existenta sa. Veleitari si oportunisti se adauga tot mai insistent “cotului cu solisti interni si externi” care vor sa ne cante prohodul.
Au aparut si apar ca ciupercile dupa ploaie tot felul de comisii, consilii, federatii sau confederatii ce-si aroga reprezentarea unica a societatii civile. Vechile sloganuri comuniste “Cine nu este cu noi este impotriva noastra”, “ dai in mine dai in fabric si uzine”, “numai noi suntem in masura sa organizam societatea romaneasca”
MISCAREA ROMANIA PENTRU ROMANI este initiativa unor ROMANI satui de o clasa politica lipsita de orice doctrina si de politicieni traseisti care isi vad numai propriile interese. Din aceste considerente chemam reprezentantii societatii civile sa ne unim in vederea devenirii unei forte de care partidele de la guvernare sau din opozitie sa tina cu adevarat cont. ONG sunt rugate sa-si spuna parerea fata de oportunitatea apartenentei la aceasta miscare si sa faca propuneri concrete de obiective
Obiective initiale, supuse permanent imbunatatirii prin contributia tuturor:
1. Coagularea reala a societatii civile pentru asanarea societatii romanesti
1.1. Monitorizarea modului in care structurile ce se prezinta drept reprezentante ale societatii civile corespund in realitate acestui deziderat.
1.2. Crearea unor conditii reale pentru a putea beneficia de drepturile initiative legislative.
1.3. Intocmirea unei Carti albe a societatii civile
2. Monitorizarea reala si obiectiva a actiunilor puterii si ale opozitiei politice
2.1. Respectare legalitatii
2.2. Respectarea jurisprudentei in intocmirea proiectelor legislative
2.3. Consultarea reala a societatii civile in derularea procesului legislativ
2.4. Neamestecul in viata organizatiilor societatii civile
3. Monitorizarea reala si obiectiva a activitatilor ONG-urilor in vederea respectarii spiritului civic si a apolitismului lor
3.1. Contracararea actiunilor acelor ONG care nu urmaresc decat capusarea de fonduri publice
3.2. Monitorizarea reala a modului in care ONG –urile beneficiaza de fonduri publice si prezentarea periodica a situatiei din acest domeniu
3.3. Analiza periodica, pertinenta si impartiala a modului in care sunt declarate ONG de utilitate publica. Acele ONG care se dovedesc a fi anexe ale partidelor sa fie ptopuse pentru a-si pierde utilitatea publica
4. Fermitate in contracararea actiunilor de desfiintare a romanismului
4.1 Contacararea dezinformarilor si mitizarilor referitoare la istoria reala a Romaniei
4.2. Raspuns pe masura la actiunile de invinuire si catalogare generala a poporului Roman.
4.3. Contracararea populismului si a actiunilor desfasurate in numele acestuia
5. Pilonii de integritate si stabilitate a Romaniei si poporului Roman- BISERICA SI ARMATA – sa fie protejati de imixtiuni politice si de orice fel de actiuni destabilizatoare
5.1. Biserica sa ramana la statutul, scopurile si obiectivele secular, fara a se amesteca in jocuri politice
5.2. Armata si simbolutile sale sa-si pastreze nealterate misiunile si traditiile fara politizare. Miscarea isi propune sa cuantifice real modul de acordare a gradelor militare si sa ceara retragerea gradelor “oferite” ca recompense politice

6. Din conducerea colegiala a miscarii nu pot face parte cei din conducerea structurilor partidelor politice
In prima decada a lunii mai intentionam sa convocam o conventie a reprezentantilor ONG, care au aderat formal la miscare, pentru a da forma finala, a aproba documentele constitutive si a trece la rezolvarea juridica
Daca doriti sa semnati petitia intrati pe www.petitie online.ro.
Doriti sa deveniti membri ai miscarii si sa aflati mai multe detalii? Apelati la adresa de E-mail :comitetul.roman@yahoo.com
COMITETUL DE INITIATIVA

Arogantu' spunea...

"Get the fuck out of here !"
Eddie Murphy in "Beverly Hills Cop II"
Nu cred ca se poate mai delicat de-atit, date fiind circumstantele ...

Lilick Auftakt spunea...

Plano, ce intrebare e asta daca sustinem sau nu USL? A zis cineva ca nu sustine? Comentariul asta l-ai facut parca sa demonstrezi ce am scris in text. Si, sincer, nu ma referisem la tine ca postac ci la altii.

Lilick Auftakt spunea...

@Augustin, foarte bine scris!

@Mihai, pai si-au gasit deja...


@radu, sondajul CSCI e din burta. Scos la cateva ore dupa discursul lui Ponta, cu intrebare despre acest discurs. :)))

Lilick Auftakt spunea...

@Arogantu, Hahaha! Merci.

Urmaşii lui Traian spunea...

Nu mai ştiu pe la ce trompetă basista liberă şi obiectivă din media am citit ca salută tonul moderat al lui Ponta şi ca ruperea USL se va face din cauza lui Antonescu.

Pentru mine moderat înseamnă să cer clarificări şi sa nu-l atac pe Ponta inutil dar nu să pun batista pe ţambal.

Moderat inseamna sa sustinem guvernul Ungureanu?
Sa facem opozitie constructiva de exemplu prin renuntarea la greva parlamentara?
Anticipatele nu ne mai intereseaza?
Confirmarea si intarirea faptului ca nu se va accepta niciun compromis cu PDL mai este de actualitate?

Păi genul asta de moderaţie seamana cu pupat Peaţa Endependenţii, nu?

Cine vrea moderaţie din asta, sa pofteasca.
Să pun şi link-urile depre moderaţie a echipei de la SC Propaganda SA sau le facem reclamă?

Lilick Auftakt spunea...

Pune si link-uri, te rog.

radu spunea...

Ton moderat e sa spui raspicat ca ne aflam intr-o dictatura militara soft. Soft power-ul serviciilor de informatii basiste. Asta ar trebui sa i se spuna in fatza basecului luni la Cotro. Vom vedea ce va fi, atitudinea Opozitiei fatza de greva parlamentara ne va mai lamuri intrucatva in zilele urmatoare.
Dar gestul lui Poanta ramane de ne-ier-tat si de neuitat.

Lilick Auftakt spunea...

@Urmasii, bun! Deci toti portocaliii astia vorbesc pe acelasi ton laudativ cu Iliescu si cu postacii PSD. QED.

Urmaşii lui Traian spunea...

Nu ştiu ce spun postacii PSD, nu-i cunosc. Eu mi-am păstrat un ton moderat pentru că nu am informaţii, de aceea am susţinut să nu mai fie atacat dur Ponta, însă ţinand cont de miscările lui, pro PDL, din 2010 şi 2011 prin care a permis puterii actuale să pună mâna pe două funcţii importante cred că trebuie ,,chemat la o cafea,,. Ori, ori.

Continuarea baterii de monedă că il atacăm pe Ponta pe motiv de discurs seamăna a propagandă portocalie. NU DISCURSUL MĂ DERANJEAZĂ.

Unii liberali susţin că nu se va rupe USL, probabil se va rupe un nou UNPR. Nu ştiu, e complicat.

PS. cred că pe link-urile de mai sus am citit că Antonescu vrea să rupă USL.

Lilick Auftakt spunea...

Ai citit corect. Antonescu nu vrea sa rupa niciun USL. E propaganda pedelistilor si a unor pesedisti.

Lupus spunea...

Normal ca Antonescu si Ponta sa nu doreasca ruperea USL.Doar ei au constituit uniunea.
Numai ca, inca de la constituire, cam un sfert din traditionalul electorat PNL, sfert in care intra si multi dintre cei care frecventeaza acest site, se simt cam stanjeniti de alianta cu social democratii, tot asa cum Tariceanu se bucura de sustinerea PSd impotriva lui Basescu dar ii era rusine sa recunoasca, tratandu-i ca pe o ruda saraca.
Drept e ca si in randul social democratilor sunt cateva murmure impotriva lui Ponta pentru ca a cedat prea mult in favoarea liberalilor.
Multi vorbiti de tradare fara sa cititi discursul lui Ponta.
Inghititi ce va picura in ureche niste ziaristi interesati sau care se cred buricul opozitiei fata de Basescu.

Lilick Auftakt spunea...

Nu am ce sa citesc. Eu l-am urmarit in direct si discursul a fost nereprezentativ si umilitor pentru multi. Nu accept nicio secunda ca cineva sa spuna ca ma reprezinta, daca are cu ACEASTA putere un dialog. Nici macar Crin Antonescu. Cu aceasta putere NU SE MAI POATE dialoga. E ca si cum cei din Piata, care au strigat 30 de zile JOS, ar accepta cel mai mic compromis de dialog. Sorry, eu nu accept! Cine vrea sa discute cu Basescu si PDL sa sara rapid in barca lor.

radu spunea...

@Urmasii...: exact. Adevarata lupta e intre PD si PNL, deci nu-i de mirare ca postacii portocalii sunt in stare sa-l pupe in fund pe Iliescu, daca asta face rau PNL. Daca PSD vrea sa refaca FSN s-o spuna de-acum, sa fie clar cine cu cine ne luptam.
Obiectivul nr. 1 al PD a fost si este sa desfiinteze PNL pe toate caile, cu sau fara ajutorul PSD. Cineva, undeva, vrea sa nu mai existe un partid NATIONAL liberal in Ro, ci doar unelte ale multinationalelor care sa faca pe de-a moaca jocurile FMI si ale licuriciului in zona. De-aia portocalezii ejaculeaza de placere cand vorbesc despre transferul de suveranitate catre "Statele Unite ale Europei", Germania sau SUA, tari federale, n-easea?

Urmaşii lui Traian spunea...

Plano te rog frumos.
Nu discursul este problema, ai citit ce am scris mai sus? Atunci de ce tot o ţii cu discursul?

De ce vii cu acceasi placă cu portocalii că sunt manipulat de ziaristi?

Şi eu am ascultat discursul în direct, nu am de ce să-l mai citesc şi nu mă interesează ceva care este SALUTAT şi ÎNCURAJAT la unison de propaganda portocalie.

Lupus spunea...

@Lilick
Refuzul de a reciti ce ai auzit se numeste.. ca niciodata nu te indoiesti de ce auzi.
Apropo ,nu te-am auzit comentand "dezvaluirile "lui Andronic, consultantul PDL-lor,cum ca Antonescu a avut doua propuneri de prim ministru de la inamicul Basescu.

Urmaşii lui Traian spunea...

@ lilick.

Nu eşti la calculator sau s-a rătăcit ultimul meu comentariu?
Mulţumesc.

Lilick Auftakt spunea...

Pentru ca lumea vorbeste de tonul moderat. Tonul trebuie sa il auzi!

Nu stiu nimic de Andronic. Nu il citesc niciodata. I-am dat block si pe facebook acum mult timp.

Urmaşii lui Traian spunea...

@ lilick, aha, nu erai la calculator.

Completare mesaj anterior

@Plano

1. De ce continui cu discursul? Nu acela este problema. Repet, pe mine m-au deranjat miscările din 2010 şi 2011 prin care s-au cedat către PDL două funcţii importante. Discursul m-a făcut doar să văd în el un dublu limbaj şi să cer clarificări.

2. De ce să citesc un discurs pe care l-am ascultat în direct şi care este SALUTAT/INCURAJAT de toată propaganda portocalie?

3. De ce vii cu acuze care seamănă leit cu propaganda portocalie cum că am fi manipulaţi de presă? Care presă? Aia căcănie cum îi spune Andronic?

4. Eu consider că Tăriceanu are o viziune pe care nu o înţeleg cu privire la deficite dar tu îi spui Motocicleanu. Propaganda portocalie, postacii, tot aşa îi spun.

5. De ce faci analiză la tine pe blog la ceea ce spune propaganda portocalie in evz? De ce iei de bună afirmaţia lui Andronic din final? Analizezi pe fapte sau pe zvonuri? Păi tu o ţii cu ciomagologia liberală, tu faci analiză pe propaganda portocalie ca şi cum ar fi adevar şi apoi umbli pe bloguri şi ceri moderaţie?

6. Ai postat la tine interviul lui Iliescu din Gândul unde acesta spune ,,Noi am cedat destule şi cred că ar trebui să ne mai gândim la lucrul ăsta; mă refer aici inclusiv la acceptarea cotei unice, care aproape că nu se mai aplică nicăieri în Europa…"

V-aţi lămurit ce s-a stabilit în USL referitor la cota unică?

Vezi aici ( pag 34 ) http://bit.ly/zmKinc

Să înţeleg că nu mai susţineţi ce scrie în viziunea-economica a USL?
Iliescu spune că s-au cedat destule liberalilor, tu repeţi că şi alţi social-democrati murmură că s-au cedat prea multe liberalilor. Despre ce vorbiţi? Care sunt cele prea multe?

Ceva nu se leagă Plano.

Lilick Auftakt spunea...

@Urmasii, nu eram la calculator. Dar sunt de acord cu tot ce ai scris.

ADRIAN spunea...

vad ca, in ce priveste tonu' moderat, comparatia mea cu situatia generata de termite n-a prins :)))

Lupus spunea...

@Urmasi
Tu stii sa citesti un articol? Ma indoiesc daca n-ai inteles de ce am postat diversiunea lui Andronic pe blogul meu.

Tu crezi ca USL s-a constituit fara sa se discute mai inainte compromisurile pe care, anterior, fiecare partid component le-a facut cu Basescu si cu PD? Ai uitat de Alianta DA?

Lilick Auftakt spunea...

@Adrian, ai spus: "Pe de alta parte, intr-un stat normal, aia care spun ca Ponta a fost civilizat si echilibrat in discursul sau pentru ca asa ar trebui sa se poarte oamenii politici gresesc. In fix aceeasi masura in care nu poti fi tolerant cu o colonie de termite cand stai intr-o casa din lemn."

:) Nu stiu cine poate sa "greseasca" la modul asta. Comparatia ta ma duce insa cu gandul la alte vietati tolerate prea mult intr-o casa: mustele, fluturii si... bourenii.

Urmaşii lui Traian spunea...

@ Plano10

Vina mea dacă nu ştiu să citesc.
Vina mea că nu ştiu să fac analiză pe şopârle. De regulă analiza mea pe astfel de texte se rezumă la o propoziţie scurtă formată din 2 cuvinte.

În rest Plano10 constat că am întrebat de ce ninge şi mi-ai răspuns că-mi trebuie un Porsche roşu.

Mă opresc aici pentru că se observă schimbarea de atitudine a PSD, poate mă înşel eu.

,,Victor Ponta susţine că nu a discutat aceste condiţii cu partenerii din USL, dar "speră că rezonează" cu punctul lor de vedere.,,

Moderaţie plăcută!

Lilick Auftakt spunea...

Ponta ii pune 4 conditii lui MRU ca sa revina opozitia in Parlament (si spera sa aiba si acceptul liberalilor)

"‎- un angajament public al primului-ministru că nu va mai folosi asumarea răspunderii şi ordonanţele de urgenţă
- un angajament public din partea celor de la putere că vor participa şi vor recunoaşte Parlamentului dreptul de a cenzura Guvernul prin moţiune de cenzură, nu să stea în bănci fără să voteze
- fraudarea votului de către Roberta Anastase trebuie sancţionată şi trebuie date garanţii că nu se va mai repeta aşa ceva în viitor
- trebuie rediscutată modificarea abuzivă a Regulamentului, care a recunoscut în Parlament un partid care n-a candidat niciodată."

Din cate stiu, liberalii nu vor sa inceteze greva. Oare Ponta mai are multe glumite basesciene?

Urmaşii lui Traian spunea...

,, Și, atunci, de ce naiba vă tot panicați ca niște fete mari? Dacă Iliescu sau Năstase nu au adus comunismul înapoi, atunci de ce Ponta ar face-o?,,

http://cristianbodea.blogspot.com/2012/02/ce-cauta-un-partid-istoric-alaturi-de.html

Preluat de la transildania.
http://transildania.wordpress.com/2012/02/13/propaganda-portocalie-pe-cat-de-vocala-pe-atat-de-penibila-si-insultatoare/

Eu nu mai zic nici pâs referitor la subiectul USL lansat zilele astea. Nefiind o voce activă în online nu vreau să stârnesc neîncredere şi să fiu suspectat de propagandism portocaliu. Sunt doar un simpatizant liberal dar nehotărât şi care poate fi ignorat. Văd că una se spune şi alta este analizat.

Dacă un liberal vine şi-mi spune că mă panichez că aduce Ponta comunismul ceva nu este în regulă cu înţelegerea unor mesaje scrise concret de unul şi altul. Bine, nu mi s-a adresat mie, dar eu nu am văzut pe vreun blog liberal că s-ar fi panicat cineva ca o fată mare pe teme de propagandă băsistă ci s-a întâmplat altceva. Nu exclud să fie şi liberali sau simpatizanţi liberali care să muşte propaganda portocalie dar eu nu i-am văzut. Eu am învăţat să nu vorbesc la modul general atunci când acuz ceva şi să pun link-uri să se vadă despre ce este vorba, să arăt concret ce mă deranjează şi nu să fiu evaziv şi să vorbesc la modul general, văd însă că purtătorul de cuvânt al PNL Bihor ne bate obrazul pe ceva ce eu nu am văzut să existe ca acuze către Ponta, pe teama că acesta ar aduce comunismul.

Domnul Cristian Bodea, mulţi au început să se întrebe la modul cel mai serios şi calm, NU SĂ SE PANICHEZE CA NIŞTE FETE MARI, cum pot fi privite ultimele poziţii ale lui Ponta, discurs, iată şi interviuri în presă în care recunoaşte că propune ceva puterii nediscutat în USL, după cedarea în 2010 a unui post de judecător la CC către PDL, pe cedarea funcţiei de preşedinte al senatului în 2011 către PDL.

Eu mă opresc aici şi nu mai spun nimic dacă un oficial liberal ( poate fi considerat oficial un purtător de cuvânt, nu?) şi nu un simpatizant, un bloger, mă acuză că nu mi-aş folosi mintea.

Din punctul meu de vedere sunteţi un prost comunicator şi tocmai dumneavoastră propagaţi minciunile pedeliste, analizaţi pe blog ce caută un partid istoric alături de PSD. Acest compromis deşi mi-a picat greu, l-am înţeles.

Dar cum eu nu sunt liberal ci doar un simpatizant nehotărât care poate fi suspectat de şopârle pedeliste sunt convins că nu-mi veţi răspunde ci le veţi răspunde liberalilor şi susţinătorilor liberali cu identitate asumată.

Dacă este greşit acest mesaj al meu înţeleg nepublicarea lui.
Gata, nu mai dezbat pe această temă, las vocile avizate să o facă.
Iată că propaganda băsistă şi-a făcut datoria încă odată.

Urmaşii lui Traian spunea...

@ Lilick.

Nu pot să nu remarc că PNL este varză la comunicarea-n online, cu scuzele de rigoare.

Păi exact ce spunea Ponta ieri în Gândul şi ce ai scris tu mai sus iată că susţine şi Antonescu.

O fi bine că ştiu doar câţiva, o fi rău?

Nasol este că rămanem precum curca-n lemne după ce ne exprimăm şi noi o idee.

PDL a făcut ceva bun, asta e trebuie recunoscut, bine, bun pentru ei ca partid, pt comunicare. Au o echipadeimagine. Poate aude şi de pe la liberali cineva dacă citeşte aici.

Luaţi formatul şi îmbunataţiţi-l, ţineţi-vă simpatizanţii aproape să nu umble brambura după o informaţie. TNL ce face? Simpozioane? Puneţi-i la treabă să comunice în online pe canale recunoscute să mai ştim şi noi una alta.

Sau există aşa ceva şi nu ştiu eu unde să mă uit?

ADRIAN spunea...

abia acum vad ca am scris gresit :)
de fapt am vrut sa spun "nefiind intr-un stat normal" nu "intr-un stat normal" ...

Lilick Auftakt spunea...

@Urmasii, comunicare? :)

@Adrian, eu am inteles. :)

Urmaşii lui Traian spunea...

@ lilick

Nasol.
Cred că mă reevaluez şi mă îndrept spre PPDD, măcar acolo intru la OTV şi aflu ceva. Mai ales că PPDD sunt şi antibăsişti. Şi-mi mai dau şi douăjdemii de iepuroi.
:):):)

Lilick Auftakt spunea...

Hahahahah! Da, da, dar vezi sa le spui sa ti-i dea inainte sa votezi. :)))))

Scrie opinia ta spunea...

@Plano10,

Eu sincer chiar il simpatizam/simpatizez pe Ponta desi in toata istoria mea electorala nu am votat niciodata cu partidul lui.

Ceea ce tu numesti anti-pontism este exagerat, realitatea fiind ca dupa ce te'ai prajit cu negocieri subterane purtate 2 ani intre Sarbu si Basescu ca sa'si vada ultimul visul cu ochii, dupa ce te-ai prajit cu vizita la Vantu (total accidentala), cand auzi ca sefii serviciilor sunt buni si nu trebuie schimbati desi stim ca tocmai serviciile dau dimensiunea nedemocratica a regimului Basescu, cand auzi de colaborari in numele USL desi nu ai fost mandatat spre asa ceva (iar oamenii disperati cer Jos Basescu!), mi se pare normal sa ne ingrijoram. La urma urmei au mai fost indivizi considerati decenti (vezi Cristi Diaconescu) care nu au avut probleme sa colaboreze peste noapte cu Basescu.

Din punctul meu de vedere, singura sansa a opozitiei de a castiga alegerile este preluarea/reprezentarea disperarii populatiei. Orice colaborare de orice fel nu face decat sa legitimizeze un regim anti-democratic, autist si autoritarist.

Pana acum din toate evenimentele ultimilor ani am parerea ca Antonescu nu va colabora in nici un fel cu Basescu. Speram si inca mai sper acelasi lucru si de la Ponta care ar face bine sa recastige increderea oamenilor in acest sens.

Dupa cum vezi n'am facut referire la tradari (desi trecutul relativ recent nu le exclude) ci doar la o comunicare defectuoasa care se doreste sper a fi indreptata.

Urmaşii lui Traian spunea...

@ lilick

Dacă mai pun la socoteală că-mi dau şi dividende de la compania ,,Averea Poporului,, şi că pledează pentru tăierea salariului lui Băsescu decizia mea de a mă reevalua devine tot mai plauzibilă.

http://bit.ly/yUot9i

Anonim spunea...

Plano 10:

Fitele nu sint intre aliati, sint introduse intre aliati de catre aliatii unora dintre aliati.